וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהרונוביץ' רוצה להרחיב את החקיקה נגד אלכוהול

פנחס וולף

15.6.2011 / 21:22

השר לביטחון הפנים גילה במליאת הכנסת כי בשנה החולפת רוקנו מתוכן אלפי בקבוקי אלכוהול בעקבות האישור להחרים משקה משכר. "אנו יודעים שאנחנו חוסכים בחיי אדם"

מאז שאושר החוק להגבלת מכירת אלכוהול עבר לפני כשנה, אלפי בקבוקי אלכוהול נשפכו, למורת רוחם של הצעירים - כך אמר השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' (ישראל ביתנו) במהלך דיון במליאת הכנסת על בעיית האלכוהול בקרב בני הנוער.

לדברי אהרונוביץ', "יש קלות בלתי נתפסת של שתיית אלכוהול. כמעט כל אירוע חברתי מתחיל בשתייה ומסתיים לא אחת בתקרית מצערת. כשנכנסתי לתפקיד, קבעתי יעד של צמצום צריכה של אלכוהול. תוך זמן קצר גובשה תכנית לאומית, וקידמתי את החוק למניעת צריכה לא אחראית של אלכוהול".

בשלב זה, סיפר השר לביטחון הפנים כי "הודות לחוק החדש, מדיווחים מהשטח עלה כי אלפי בקבוקים של אלכוהול נשפכים, בעקבות האכיפה, ולמורת רוחם של צעירים, אך אנו יודעים שאנחנו חוסכים בחיי אדם. החוק נתן כלים למשטרה ולפקחים להתמודד עם הנושא. בכוונתי להוסיף חקיקה חסרת פשרות בעניין האלכוהול. משטרת ישראל עורכת פשיטות בקרב מקומות המוכרים אלכוהול לבני נוער".

החוק שאושר סופית ביולי 2010 אוסר למכור משקאות משכרים בחנויות החל מהשעה 23:00 ועד 6:00 בבוקר. האיסור חל על פיצוציות, חנויות נוחות בתחנות דלק, קיוסקים וסופרמרקטים, והוא לא חל על מסעדות ופאבים. החוק גם מעניק סמכות לשוטרים ולפקחים עירוניים להשמיד משקאות משכרים במצבים שבהם נוצר לדעתם סכנה לסביבה.

עוד באותו נושא:

פנייה לאהרונוביץ': בחן אכיפת איסור השתייה בציבור
סקר: ירידה בצריכת אלכוהול בקרב ישראלים

לפניות לכתב:

pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully