וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה תלמד את ישראל איך להפעיל רכבת

ירון אדרי

15.6.2011 / 11:09

שר התחבורה ישראל כץ סיכם עם עמיתו האיטלקי על הקמת צוות עבודה מקצועי משותף לבניית רשות לאומית שתפקח על רכבת ישראל

מדינת ישראל תלמד מהאיטלקים איך לשפר את בטיחות הרכבת, כך מודיע היום שר התחבורה ישראל כץ. בפגישה עם עמיתו האיטלקי אלטרו מטאולי אמש (שלישי) ברומא, סיכמו השניים כי יוקם צוות עבודה משותף לשתי המדינות אשר יכלול מומחים ואנשי מקצוע בתחום בטיחות רכבות לצורך הקמתה של רשות לאומית לרכבות במשרד התחבורה. "ישראל תלמד מהמודל האיטלקי", כך נמסר.

בעקבות האירועים החריגים שנרשמו בשנה האחרונה בינהם עלייתם של קרונות באש והתנגשות בין רכבות, החליט כץ על ביצוע רפורמה מקיפה כתנאי להמשך פעילות הרכבת. ועד עובדי הרכבת התנגד נחרצות ופתח בשביתה שהופסקה רק לאחר התערבות בית הדין לעבודה ולאחר שמספר מחבריו נעצרו. ביום ראשון האחרון כינס כץ מסיבת עיתונאים במהלכה הודיע כי תוכנית לרפורמה מקיפה תחל ב-17 באוגוסט.

במסגרת הרפורמה תוקם כאמור רשות לאומית מפקחת ומבקרת אשר תעסוק בחקירת תאונות ואירועי בטיחות, תערוך בדיקות כשירות תקופתיות, תקבע תנאים ורישוי למקצועות השונים, תקבע תנאים לרישוי תשתיות ואחזקתן ותסדיר נהלי פיקוח על הסדרי הנסיעה והשירות. לדברי דן הראל מנכ"ל משרד התחבורה, יערך שינוי מקיף בתהליך גיוס עובדים והכשרתם על ידי חברה חיצונית ומשרד התחבורה ידאג להכשרה האקדמית של מהנדסים ברכבת, תחום אשר לדבריו לוקה בחסר בישראל.

כץ אמר לעמיתו האיטלקי כי ישראל מבקשת ללמוד מהידע הרב שצברה איטליה בנושא בטיחות רכבות. מטאולי ציין כי מודל הבטיחות האיטלקי שנבנה לפני שנים הוכיח את יעילותו בצמצום משמעותי של מספר תאונות הרכבת באיטליה וזכה לשבחים רבים בקרב אנשי מקצוע. מערכות הפיקוח והבקרה של הרכבות באיטליה כוללות כ-250 עובדים האחראים על חקירת תאונות ואירועי בטיחות המתרחשים במערך הרכבות של איטליה.

בעשור האחרון אירעו באיטליה מספר תאונות רכבת, נוסעים ומשא, בהן נהרגו עשרות בני אדם. אחת התאונות הקשות ביותר אירעה ביוני 2009 במהלכה נהרגו מעל לשלושים בני אדם בהתפוצצות קרון מכלי גז. בתקופה זו אירעו גם בישראל מספר תאונות רכבת קשות. כעשרה בני אדם נהרגו בתאונה שאירעה ביוני 2005 בסמוך לקיבוץ רבדים לאחר שרכבת פגעה במשאית. התאונה הקשה האחרונה אירעה באוגוסט 2010 סמוך לקרית גת ובה נרשמו כשבעה הרוגים לאחר שרכבת פגעה במיניבוס שחצה את המסילה למרות המחסום. תאונת הרכבת הקשה ביותר אירעה בישראל בשנת 1985 ונודעה בשם אסון הבונים. רכבת שהתנגשה באוטובוס ובו תלמידים מפתח תקווה הביאה למותם של 22 בני אדם, בינהם 19 תלמידים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully