וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במצרים מתעקשים: יש עדויות חותכות שגרפל קשור למוסד

ניר יהב

15.6.2011 / 8:30

בעיתון הממסדי המצרי "אל-אהראם" נטען, כי מחקירתו של הישראלי שנעצר במצרים עולה, כי הוא "בורג חשוב במוסד". עוד נכתב, כי "ייתכן שבימים הקרובים ייחשפו רשתות ריגול נוספות"

מצרים ממשיכה להתעקש בתוקף שאילן גרפל, הישראלי שנעצר על ידי השלטונות במצרים בחשד לריגול, הוא סוכן של המוסד. העיתון המצרי "אל-אהראם" דיווח הבוקר (רביעי) כי מחקירתו של גרפל עולה כי גרפל הוא "בורג חשוב במוסד". על פי הדיווח, חוקריו מצאו עדויות "חותכות" כי הוא "קשור למוסד" למרות שהוא מכחיש כל קשר לכך.

לטענת העיתון, ממשלת ישראל והמוסד "נבוכים מכך שהמודיעין המצרי הצליח לחשוף את המרגלים שהוחדרו למצרים". עוד נכתב, כי "המהלומות הללו למוסד מעמידות את הישראלים במצב קשה. הם יודעים שהמודיעין המצרי לא היה מודיע על דבר כזה אילולא היו לו הוכחות חותכות בנושא. הוא לא היה פוגע במוניטין שלו בשום אופן. כנראה שתפיסתו של גרפל קשה למוסד בשל חשיבותו של מרגל זה".

על פי הדיווח, בחקירתו אמר גרפל כי הגיע למצרים במטרה ללמוד על האיסלם ובין השאר ביקר במספר מסגדים, ביניהם מסגד אל-אזהר, שם נפגש עם צעירים מצרים. לטענת המצרים, גרפל "שיגר דו"חות מודיעיניים למוסד אודות המצב בתוך מצרים ואף עודד את המפגינים להתעמת עם כוחות הצבא ולהצית מבנה".

"פרשת הריגול החמורה שנחשפה בשנים האחרונות"

לפי העיתון, חקירתו צפויה להימשך עוד מספר ימים, במהלכה הוא יעומת עם העדויות בדבר פעילותו המודיעינית. "ייתכן כי בימים הקרובים ייחשפו רשתות ריגול נוספות", נכתב בעיתון. "מה שבטוח הוא שפרשת גרפל היא פרשת הריגול החמורה ביותר שחשף המודיעין המצרי בשנים האחרונות".

עוד נטען בדיווח, כי "המוסד צירף את גרפל אליו לאחר שעלה מארה"ב לישראל לפני שבע שנים. הוא למד את השפה הערבית והצליח לדבר ברהיטות בלהג פלסטיני ולבנוני. הוא נסע לאחד המטות המרכזיים של המוסד בגרמניה ושם הובאו לו אישורים כדי שיגיע למצרים. הוא נכנס למדינה ביום שבו התפטר מובארק ומיד החל לפעול. אילן ניצל את העובדה שבכיכר תחריר היו מאות עיתונאים כדי למלא את משימותיו".

בישראל עם זאת, מכחישים את הטענות. גורמים מדיניים אמרו לפני יומיים כי "מצרים תפסה ילד תמים, לא איזה ג'יימס בונד". הגורמים המדיניים גם הגדירו את הידיעות שהופצו במצרים בנושא של גרפל כ"קשקוש מוחלט". גם אימו של גרפל הכחישה בשיחה עם וואלה! חדשות את החשדות המיוחסות לבנה ואמרה כי "הוא היה בקהיר כמה פעמים, ואולי הם תהו למה הוא חוזר שוב ושוב. אני לא יודעת... אבל בטוח שהוא לא מרגל של המוסד".

עוד נכתב כי "הוא החל לנסות ולגייס אזרחים. הוא ביקש מהם לאסוף מידע ולעקוב אחר אירועי המהפכה והשלכותיה. הוא אף שכנע חלק מהמפגינים להתקיף את אנשי כוחות הצבא ואף לבצע פעולות הרס והשחתה".

עוד על אילן גרפל:
אנשי שגרירות ישראל בקהיר נפגשו עם אילן גרפל
ליברמן: "גרפל? סטודנט קצת מוזר, לא מרגל"
גרפל העצור במצרים שוחח עם אמו: "מרגיש טוב"

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully