וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנת: "מברכת על פתיחת מוסדות תרבות בישראל"

שני גורקביץ'

14.6.2011 / 17:01

לשכת שרת התרבות הגיבה לידיעה בדבר פתיחתו הקרובה של היכל התרבות בקריית ארבע, אך נמנעה מלהתייחס לקריאות לא להזמין אליו אמנים המזוהים עם השמאל

"שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, תמיד מברכת ומעודדת את פתיחתם של מוסדות תרבות נוספים בישראל, לרבות בקריית ארבע", כך נמסר היום (שלישי) לוואלה! תרבות מלשכתה של השרה בתגובה לפתיחתו הקרובה של היכל תרבות חדש בקריית ארבע.

מלשכת השרה נמנעו בשלב זה להתייחס לקריאותיו של חבר מועצת קריית ארבע בנצי גופשטיין לא להזמין להיכל התרבות "את כל ה'אמנים הבוגדים' שתומכים בפלסטינים". עם זאת, רק לפני שבועיים הביעה לבנת עמדה בנושא דומה, כאשר הוצג הסרט "עדות" במהלך פתיחת פסטיבל קולנוע דרום במכללת ספיר. "אני נגד חרמות ובעד חופש הביטוי, בלי אבל ובלי בערך, ולא רק כשמתאים לי, אלא תמיד – גם באריאל וגם בשדרות", אמרה אז השרה. בנוסף, במשרד התרבות ציינו כי המשרד לא העביר כספים לבניית ההיכל בקרית ארבע.

בתגובה לקריאתו האמורה של גופשטיין, מתיאטרון הקאמרי נמסר כי "מי שמחליט לגבי אלו הצגות יתארחו בהיכל התרבות של קריית ארבע זה ועדת הרפרטואר של ההיכל. כשתוקם, בוודאי תוזמן על ידי כל התיאטרונים לראות הצגות, ומה שיתאים לחבריה הם יקנו ויראו לקהל המנויים שלהם. אין לנו יכולת לדעת מה השיקולים של ועדת הרפטואר בבחירת סוג ההצגות לרכוש".

מתיאטרון גשר נמסר בתגובה: "אנחנו נופיע בכל מקום שנוזמן אליו כולל בקריית ארבע". עם זאת, מבדיקת וואלה! תרבות עולה כי טרם נעשתה כל פנייה לאחד התיאטרונים בארץ מצד היכל התרבות בקריית ארבע.

סערה חדשה?

אולם היכל התרבות בקריית ארבע ייחנך בעוד כחודשיים ויכיל 500 מקומות ישיבה. במועצה המקומית טרם הסדירו את הקו המנחה של הרפרטואר במוסד אולם חבר המועצה גופשטיין אמר: "יש לנו תרבות יהודית, ואמנים עם גאווה יהודית. עלינו להזמין אותם - ולא להזמין אחרים. כל מי שמטיף נגד היהדות בהצגות כמו שמואל הספרי, ותומך בנרטיב הפלסטיני, מוזמן להופיע בג'נין ובעזה, לא בקריית ארבע".

בתגובה אמר לוואלה! הבמאי שמואל הספרי: "אותם מתנחלים שאיימו שאם לא אופיע עם הצגותיי בהיכל באריאל תופסק התמיכה בתקציבי התיאטרונים קוראים עכשיו להחרים אותנו. על כן אני קורא לראש הממשלה ולשרת התרבות למנוע את התקצוב להיכל בקרית ארבע ולהכריח אותם לקחת את ההצגה שלי. זה יהיה כבוד להופיע לצד קברו של גולדשטיין", הוסיף הספרי בציניות.

שמואל הספרי מאיים לפעול משפטית אם יוצג באריאל
הסערה סביב היכל התרבות באריאל - כל הכתבות, כל הדעות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully