וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא סוריה ממשיך לפעול בצפון המדינה: 6 נהרגו

ניר יהב

14.6.2011 / 15:27

צבא סוריה הרג שישה בני אדם במהלך פעילות בעיר אריחה שבצפון מערב המדינה, באזור ג'יסר א-שורור - כך דיווחו פעילי זכויות אדם. "כוחות הצבא ממשיכים לפעול ולסרוק את היישובים"

סרטון חובבים שהועלה לרשת: טנקים של צבא סוריה פועלים באריחה

נמשכת האלימות בסוריה: שישה בני אדם נהרגו בפעולה של צבא סוריה בעיר אריחה שבצפון מערב המדינה, כך דיווחו היום (שלישי) פעילי זכויות אדם. תושבי המקום סיפרו כי הצבא הסורי מהדק את המצור על העיר, תוך שימוש במסוקים ובטנקים, לאחר שמאות מתושבי האזור נעצרו.

"כוחות הצבא ממשיכים לפעול ולסרוק את היישובים באזור ג'יסר א-שורור", מסר פעיל זכויות אדם. "שישה אזרחים נהרגו בשעות האחרונות בעיר אריחה, שבמזרח המחוז". בנוסף דווח כי עשרה טנקים וכ-20 כלי רכב התפרשו סביב העיירה אבו כמאל, 500 ק"מ ממזרח לדמשק.

בצילומים מהמקום נראו תושבים שניצלו מהתקפות הצבא כשהם מפוחדים ומנסים למצוא מחסה. לפי דיווחים נוספים, כמה חיילים שערקו מהצבא ותושבים חמושים התעמתו עם אנשי כוחות הביטחון.

אלפים עברו להתגורר באזורים כפריים בתוך סוריה

על פי נתונים רשמיים שפורסמו היום, יותר מ-8,500 פליטים כבר נמלטו מסוריה וחצו את הגבול לטורקיה. אלפים נוספים עברו להתגורר באזורים כפריים בתוך שטח סוריה.

עד כה, סירבה ממשלתו של הנשיא בשאר אסד לתת לנציגים מטעם האו"ם לבקר בכפרים ובעיירות שהותקפו על ידי הצבא, ולא איפשרה כניסת פקחים מטעם הארגון לשטחה.

מתאמת האו"ם לעניינים הומינטריים, ואלרי אמוס, שיבחה את שכנותיה של סוריה על העזרה שהן מעניקות לפליטים: "אני מצדיעה למדינות השכנות שהשאירו את גבולותיהן פתוחים ומעריכה את העזרה שהן העניקו", אמרה בהצהרה.

עוד באותו נושא:
האו"ם: למעלה מ-10,000 אזרחים נמלטו מסוריה
סוריה: "הצבא טיהר את ג'יסר א-שורור מהתנגדות"
דיווח בסוריה: מסוקים יורים מן האוויר על המפגינים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully