וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפסלה מועמדות פישר לתפקיד יו"ר קרן המטבע

מועמדותו של נגיד בנק ישראל נפסלה בשל גילו, הגבוה בשנתיים מהגיל המאפשר התמודדות ללא אישור מיוחד. פישר אמר בתגובה: "אמשיך למלא בשמחה ובגאווה את תפקיד נגיד בנק ישראל"

נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, קיבל הלילה (שני) הודעה לפיה דירקטוריון קרן המטבע הבינלאומית החליט שלא לכלול אותו בין המועמדים לראשות קרן המטבע, בשל גילו. תקנון הקרן קובע, שגיל המנכ"ל לא יהיה גבוה מ-65 ביום כניסתו לתפקיד, ואילו פרופ' פישר הוא בן 67. הדירקטוריון דן בנושא והחליט שלא לפעול לשינוי התקנון.

פישר עצמו אמר בתגובה כי "אני סבור שמגבלת הגיל, אשר נקבעה בעבר בתקנון הקרן על 65, אינה רלוונטית כיום, וקיוויתי שדירקטוריון הקרן ידון בנושא וישנה את התקנון, לא רק לטובת המועמדות שלי לראשות הקרן, אלא גם לטובת המועמדים שיבואו בעתיד. למרות ההחלטה, אני לא מצטער שהתמודדתי. אני כן מצטער שלא ניתנה לי ההזדמנות להציג בפני דירקטוריון הקרן את ניסיוני ואת הכישורים שלי".

פישר הוסיף: "אמשיך למלא בשמחה ובגאווה את תפקיד נגיד בנק ישראל, להגשים את המשימות שהצבתי לעצמי ולתרום לכלכלת ישראל. אני רוצה להודות לראש הממשלה ולשר האוצר על תמיכתם הבלתי מסויגת בי בעת שהצטרפתי למרוץ, ועל כך שהביעו תקווה שאמשיך לשמש כנגיד".

תפקיד יו"ר הקרן התפנה לאחר שהיו"ר הנוכחי, דומיניק שטראוס-קהאן הצרפתי הושעה בשל פרשיית המין בה הוא מואשם בארה"ב. כעת המועמדים המובילים להיבחר לתפקיד הם שרת האוצר הצרפתית, כריסטין לגארד ונגיד הבנק המרכזי של מקסיקו, אוגסטין קארסטנס

עם הגשת מועמדותו של פישר עלה גם החשש כי אזרחותו הישראלית תשפיע לרעה על סיכוייו וטרם ידוע אם אכן הייתה לכך השפעה על החלטת קרן המטבע.

שטייניץ: "התפקיד מתאים לפישר כמו כפפה ליד"

פישר הגיש את מועמדותו לתפקיד יו"ר קרן המטבע העולמית בסוף השבוע האחרון. לאחר שהגיש את מועמדותו, שר האוצר יובל שטייניץ הודיע כי הוא תומך בפישר. "מצד אחד, נשמח לראות את סטנלי פישר ממשיך בתפקידו החשוב כנגיד בנק ישראל – אך מצד שני, אין ספק שעצם מועמדותו לתפקיד היוקרתי מהווה תעודת כבוד למדינת ישראל ולכלכלתה", אמר שטייניץ. "תפקיד יו"ר הקרן מתאים לפישר כמו כפפה ליד – הן מבחינת השכלתו האקדמית והן מבחינת הניסיון העצום שצבר בקרן המטבע, בבנק העולמי, ובשש השנים האחרונות שבהן הפך לנכס של הכלכלה הישראלית כנגיד הבנק המרכזי", הוסיף שטייניץ.

פישר עצמו הגדיר את הגשת המועמדות לתפקיד כ"הזדמנות יוצאת דופן". פישר, המשמש כנגיד בשבע השנים האחרונות, הוסיף כי "נקרתה בדרכי הזדמנות לא מתוכננת, ואולי אף בלתי חוזרת, להתמודד על ראשות קרן המטבע הבינלאומית, שלאחר התלבטויות רבות החלטתי שברצוני למצות. זאת, על אף שמדובר בתהליך מורכב ולמרות החסמים האפשריים".

עוד על המירוץ לראשות קרן המטבע העולמית:
בריטניה תומכת בכריסטין לגארד לראשות קרן המטבע
מרקל: "מעדיפה שאירופאי יחליף את שטראוס-קאהן"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully