וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במצרים טוענים: "גרפל תכנן לעקוב אחר צינורות הגז לישראל"

ניר יהב

14.6.2011 / 0:02

מקור במצרים סיפר כי אילן גרפל שנעצר בחשד לריגול ניסה לבחון את תגובת האזרחים המצרים להתנהלות המועצה הצבאית העליונה וכן לבדוק אם נמשכת פעילות ההברחות בגבול המצרי-פלסטיני

אתר רשמי

(צילום: צילומי חובבים שהועלו ליוטיוב ולפייסבוק; עריכה: יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ')

עוד באותו נושא:
דיווח במצרים: "קצין ישראלי נעצר בחשד לריגול"
כלי תקשורת במצרים: כך נראה "המרגל" הישראלי שנעצר
ה"מרגל" במצרים: אילן גרפל, עולה ששירת בצה"ל

פרשת "המרגל" הישראלי אילן גרפל שנעצר במצרים ממשיכה להעסיק את התקשורת המצרית: מקור מצרי אמר אתמול (שני) לאתר המצרי "אל-יום א-סאבע", כי משימתו המרכזית של גרפל הייתה לבחון את תגובות האזרחים להתנהלותה של המועצה הצבאית העליונה, המנהלת את ענייניה של מצרים מאז הדחתו של הנשיא חוסני מובארק. "הוא התכוון גם לנוע בין המחוזות הנמצאים בגבול, ובראשם מחוז צפון סיני ובעיקר אזור אל-עריש, וזאת כדי לעקוב אחר צינורות הגז ולשמוע את דעתם על פתיחת מעבר רפיח", אמר. לדברי המקור, לפני שהגיע למצרים תכנן גרפל לבקר במספר מקומות מרכזיים, כשהבולטים בהם הם כיכר תחריר וכיכר מוסטפא מחמוד, וזאת "על מנת לעקוב אחר פעילותם של תומכי הנשיא המודח חוסני מובארק ולעמוד על הסיבות שבגללן הם תומכים בו ובצבא".

אילן גרפל, יהודי-אמריקאי שעלה לישראל ב-2004 ושירת בצה"ל, שוהה לדברי אמו במצרים מאז תחילת חודש מאי, במסגרת התנדבות בארגון בינלאומי שסייע לפליטים אפריקאים במצרים - העיסוק לו בחר להקדיש את חופשת הקיץ שלו, מלימודיו לתואר שני במשפטים באוניברסיטה באטלנטה, ג'ורג'יה.

העיתונות המצרית טוענת עוד כי גרפל נכנס למצרים עם אשרת כניסה מזויפת שהונפקה על ידי מדינה אירופאית. עוד דווח, כי אחת ממשימותיו הייתה לבצע מעקב אחר הגבול המצרי-פלסטיני בעקבות חתימת הסכם הפיוס בין פתח לחמאס וכן לשמוע את תגובותיהם של תושבי סיני לחתימת הסכם הפיוס. כמו כן, הוטל עליו לעקוב אחר אזור הגבול כדי לבדוק אם פעולות ההברחה נמשכות. העיתונות המצרית דיווחה עוד, כי מחקירתו עלה כי היה בקשר עם עיתונאים באזור רבים מחוץ למצרים.

אמו של גרפל, איירין, סיפרה מוקדם יותר בשיחה עם וואלה! חדשות על מעצר בנה. לדבריה, השיחה עם בנה, שהתקיימה בתיווכה של השגרירות האמריקאית בקהיר, הייתה "קצרה ביותר", אך הסתיימה בתחושה כי מצבו של בנה סביר. "השגרירות האמריקאית איתרה אותו, והם התקשרו", סיפרה. "דיברנו אתו הבוקר, והוא נשמע טוב. הוא בסדר. זו הייתה הדאגה העיקרית שלי, כי היו לי סיוטים לגבי מה שהם עלולים לעשות לו. אבל הוא אמר שמתייחסים אליו יפה".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

(עדכון ראשון: 21:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully