וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל-עריאן: "בבחירות שקופות לקרן המטבע פישר היה מנצח"

סוכנויות הידיעות

12.6.2011 / 21:17

מנכ"ל פימקו, מוחמד אל-עריאן: "פישר המועמד המושלם לראשות ה-IMF"; נוריאל רוביני: "הוא המוכשר ביותר, אך צפוי לו מאבק קשה"

"סטנלי פישר הוא המועמד המושלם לראשות קרן המטבע הבינלאומית" - כך כתב מנכ"ל פימקו, מוחמד אל-עריאן, במאמר שפירסם היום בעיתון "פייננשל טיימס", בו חלק שבחים לנגיד בנק לישראל והביע תמיכה במועמדותו של פישר, עמו עבד בקרן המטבע בשנות ה-90.

"פישר הוא המועמד המושלם על בסיס הישגיו המקצועיים וההתאמה התרבותית", כתב אל-עריאן, "והוא ככל הנראה ינצח בתהליך בחירה פתוח ושקוף המבוסס על הישגים. השאלה היא אם ניסיונות האירופים למנוע תהליך שכזה יכולים עדיין להיבלם על ידי מדינות שלהן אכפת מהלגיטימיות של המוסד ומהתפקיד שעליו למלא בכלכלה העולמית".

"עבדתי עם פישר בקרן המטבע בשנות ה-90, ועקבתי אחרי הקריירה שלו לפני כן ואחרי כן - כחבר סגל מבריק בפקולטה לכלכלה ב-MIT, ככלכלן ראשי נבון ומעורר השראה של הבנק העולמי, כנגיד מוצלח של הבנק המרכזי של ישראל. על בסיס זה, אני מאמין בתוקף שהוא מתאים מכל בחינה לתפקיד - מבחינה מקצועית, תרבותית ואישית", כתב אל-עריאן. "פישר הוא כלכלן ברמה עולמית, מהמעטים שעושים שימוש במוח אנליטי חריף ומאומן בנוגע לאתגרים אקדמיים ופוליטיים".

"פישר מתפקד היטב תחת לחץ, ולמרות שאחדים עשויים לא להסכים עם פעולותיו במהלך המשבר הפיננסי באסיה, ובמקרה שלי - במהלך המשבר בארגנטינה - אף אחד אינו מערער על טוהר כוונותיו ורצינות הניתוח שלו", כתב אל-עריאן, "פישר הוא האדם הנכון בזמן הנכון עבור קרן המטבע נטולת המורל וחסרת הכיוון. כדי שהוא יקבל את התפקיד שהוא כה מתאים לו, האירופים צריכים וחייבים לשים את האינטרסים של הכלכלה העולמית לפני הרגשת הזכאות ההיסטורית המיושנת שלהם".

רוביני בטוויטר: "פישר המועמד המוכשר ביותר לנהל את הקרן המטבע"

מוקדם יותר הביע גם הכלכלן נוריאל רוביני תמיכה בנגיד בנק ישראל: "סטן פישר הוא המועמד המוכשר ביותר לנהל את קרן המטבע הבינלאומית", כתב רוביני, שחזה את המשבר הפיננסי העולמי, בציוץ בעמוד הטוויטר שלו, בו הפגין תמיכה במועמדות נגיד בנק ישראל לראשות ה-IMF.

"הוא כלכלן וקובע מדיניות מהדרגה הראשונה. אבל נראה שהמאבק שלו יהיה קשה", כתב רוביני בעקבות הכרזתו של פישר כי הגיש את מועמדותו הרשמית לתפקיד יו"ר קרן המטבע הבינלאומית.

בשבוע שעבר העריך רוביני כי שרת האוצר הצרפתית כריסטיאן לגארד, המועמדת המובילה כיום הזוכה לתמיכתן של מדינות אירופה, תצליח להפוך ליו"ר ה-IMF הבאה, בטענה כי המדינות המתפתחות מפולגות מכדי להסכים על מועמד מטעמן. בראיון לבלומברג בשבוע שעבר, אמר רוביני כי "לגארד בהחלט חכמה מאוד, מבינה דברים והיא מנהיגה פוליטית".

המתמודדים העיקריים על התפקיד כעת הם לגארד ואוגוסטין קרסטנס, נגיד הבנק המרכזי של מקסיקו. קרן המטבע תצטרך להצביע על המינוי עד 30 ביוני. בחירת מנכ"ל קרן המטבע נעשית באמצעות הצבעת נציגים של 187 מדינות. תקנון הקרן קובע כי גיל המועמדים לתפקיד לא יהיה גבוה מ-65. הנגיד פישר הוא בן 67, ולפיכך תצטרך קרן המטבע לקבל החלטה אם לשנות את התקנון או לפסול את מועמדותו.

פישר, שהודיע אתמול על כוונתו להתמודד על התפקיד, שימש בעבר סגן יו"ר קרן המטבע בשנים 1994-2001. בהודעתו אמר פישר כי "נקרתה בדרכי הזדמנות יוצאת דופן ולא מתוכננת, ואולי אף בלתי חוזרת, להתמודד על ראשות קרן המטבע הבינלאומית, שלאחר התלבטויות רבות החלטתי שברצוני למצותה. זאת, על אף שמדובר בתהליך מורכב ולמרות החסמים האפשריים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully