וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכשתם ב"נצח ישראל" בת"א? בדקו התרופות שקיבלתם

אריאל נוי

12.6.2011 / 17:09

חשדות למכירת תרופות שפג תוקפן הניעו את משרד הבריאות לפרסם הודעת אזהרה בנוגע למוצרים שנרכשו בבית המרקחת "נצח ישראל" בת"א. "על המטופלים לפנות לרופא המשפחה"

משרד הבריאות פרסם היום (ראשון) הודעה חריגה לפיה הציבור מוזהר שלא להשתמש בתרופות שנרכשו בבית המרקחת "נצח ישראל" שבתל-אביב. טרם נמסרה תגובת בית המרקחת. הרוקחת הראשית במחוז תל אביב, דליה כהן, הסבירה לוואלה! חדשות כי "זו פעם ראשונה שזה קורה בהיקפים כאלה. זה לא איזה פספוס קטן או מחדל מינורי, נראה שיש כאן בעיות יסוד מהותיות בהכנת התרופות".

לדברי כהן, מדובר בבית מרקחת מאוד ידוע בתל אביב וברחבי הארץ. מבית המרקחת הזה יוצאות גם תרופות למספר לא מבוטל של בתי מרקחת: "התרופות שבהן התגלה החשד יכולות להיות סירופ לשיעול, תרופה להורדת כולסטרול ואפילו תרופות לחולי סרטן וכן תרופות הורמונליות או לפעילות יותר של בלוטת התריס. מדובר על מטופלים בגילאים שונים, מילדים קטנים ועד אוכלוסייה מבוגרת".

התרופות עלולות לא להשפיע

הבעיה התגלתה בבקרה שגרתית של משרד הבריאות שנערכת בכל בתי המרקחת. "אלו תרופות שלא מיוצרות בתעשייה במפעל כלשהו אלא מוכנות במקום. יש לנו חשדות שפג תוקפם של חומרי הגלם שהשתמשו בהם. הבעיה המהותית ביותר היא שאין רישומים ולכן דרשנו להפסיק את הכנת התרופות ולהציב במקום רוקח אחראי שיפקח בינתיים על בית המרקחת עד שנמצה את שלבי החקירה", הסבירה כהן.

לגבי הסכנות שבלקיחת תרופות פגומות הסבירה כהן כי "אנחנו בטוחים שאנשים שמשתמשים בתרופות שתאריכם פג יכול להיות בסכנה וכי התרופות עלולות לא להשפיע, לכן אנו ממליצים לכל המטופלים לפנות לרופא המשפחה שלהם". משרד הבריאות מנהל חקירה בנושא ולא ברור אם ייערך הליך פלילי.

ממשרד הבריאות נמסר כי "כל מי שרכש החל מהראשון בינואר השנה כל תרופה שהוכנה או תכשיר אחר שהוכן בבית מרקחת. מתבקש לא להשתמש בהם עקב חשד בדבר איכות המוצרים שהוכנו בבית מרקחת זה. את התרופות והתכשירים ניתן להביא או לשלוח למשרדי הרוקחים המחוזיים בלשכות הבריאות, משם הם יאספו באופן מרוכז ויושמדו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully