וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה הוציאה צווי הריסה לשלושה מבנים במגרון

גלעד גרוסמן

12.6.2011 / 10:44

ההוראה להריסת הבתים בתוך 45 ימים התקבלה בעקבות עתירת תנועת "יש דין" לבג"ץ נגד מבני הקבע החדשים במאחז. פינוי המאחז כולו מתעכב שכן השכונה אליה אמורים לעבור התושבים טרם נבנתה

משרד הביטחון הורה בסוף השבוע להרוס תוך 45 ימים שלושה בתים שנבנו באופן לא חוקי במאחז מגרון על קרקע פלסטינית פרטית - כך עולה מתגובת המדינה לעתירה לבג"ץ שהגישה לפני כחודש תנועת "יש דין", בדרישה להרוס את מבני הקבע החדשים שנבנו במאחז.

מגרון הינו מאחז בלתי חוקי שהוקם בסוף שנות ה-90' בסמוך לירושלים. ב-2006 הוגשה עתירה לבג"ץ בדרישה לפנות את המאחז כולו, שהוקם על קרקע פלסטינית פרטית. בעקבות העתירה הושגה פשרה בין משרד הביטחון למועצת יש"ע בשנת 2008, לפיה תבנה שכונה חדשה בהתנחלות גבע בנימין (אדם) לתושבי מגרון. תושבי המאחז אינם צד בהסכמה שהושגה בין המדינה לראשי המתנחלים, וכלל לא ברור האם יסכימו לעזוב את המקום. השכונה החדשה טרם נבנתה.

בתשובת המדינה לעתירת "יש דין", שהוגשה ביום שישי, נכתב כי "השאלה אם תושבי מגרון ישתפו פעולה עם ההסכמה האמורה תתברר בפועל רק בעוד כמה חודשים, כאשר יוצע לתושבי מגרון לרכוש את המגרשים בשכונה החדשה". עם זאת, במשרד הביטחון הבהירו כי לא יאפשרו לתושבי המאחז לנצל את הזמן הנדרש כדי לבנות את השכונה החדשה כדי להרחיב את מגרון או לבנות בו מבני קבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully