וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עריקאת: "אם ישראל תבחר בהתנחלויות נפנה לאו"ם"

בראיון ל"פגוש את העיתונות" אמר ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני: "מה שנתניהו מציע זה לא מדינה, זה לתת לנו דגל לנופף בו ומוזיקה לקרוא לה המנון". הוא אף הגן על הסכם הפיוס עם חמאס

ראש צוות המשא ומתן המדיני הפלסטיני סאיב עריקאת התראיין היום (שבת) לתכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2 והבהיר כי הפלסטינים מתכוונים להמשיך בתכניתם לפנות בספטמבר לאו"ם ולבקש הכרה בינלאומית במדינה פלסטינית.

עריקאת תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו וטען כי אינו שותף לשלום ואינו מוכן להכיר בפתרון שתי המדינות. "שמעתי את נתניהו בבר אילן, באייפ"ק ובקונגרס. הוא הבהיר שלא יהיה כל דיון על ירושלים, לא יהיה דיון על הפליטים, שהוא חייב להיות נוכח בבקעת הירדן. זה לא מדינה, זה לתת לנו דגל לנופף בו ומוזיקה לקרוא לה המנון לאומי", אמר עריקאת. "אם ישראל תבחר בהתנחלויות ולא בשלום נפנה לאו"ם".

עריקאת התייחס גם לסוגיית הפיוס הפנים פלסטיני וטען כי אין בעובדה שחמאס הוא חלק מהממשלה הפלסטינית בכדי למנוע משא ומתן בין ישראל לפלסטינים. לדברי עריקאת, בעבר אמרו בישראל שאי אפשר לעשות שלום כל עוד הגדה והרצועה אינן מהוות ישות מדינית אחת. "בחרנו לפעול דרך הקלפי ולא באמצעות כדורים", אמר עריקאת.

עוד בנוגע למשא ומתן המדיני:

עריקאת מזהיר: הכרה בקווי 67' או שנפנה לאו"ם
אובמה לפלסטינים: "אל תקימו מדינה בלי משא ומתן"
בכירים פלסטינים: אבו מאזן רוצה "לוותר על ספטמבר"

ביום חמישי דיווחה סוכנות הידיעות AP כי בכירים ברשות, בהם יאסר עבד-רבו ועריקאת, דווקא מייעצים ליו"ר הרשות אבו מאזן לסגת מהתוכנית שתכנן, ובמסגרתה יקבלו הפלסטינים הכרה מעצרת האו"ם כמדינה בסתיו הקרוב. גורמים פלסטינים בכירים סיפרו לסוכנות הידיעות כי אבו מאזן "רוצה לרדת מהעץ עליו טיפס", ולמצוא נוסחה מקובלת לחידוש המשא ומתן עם ישראל, בעיקר בהתבסס על התנאים שהציג באחרונה נשיא ארצות הברית, ברק אובמה.

ביום רביעי, במהלך פגישתו עם בכירים בממשל האמריקאי בוושינגטון אמר עריקאת כי המשא ומתן עם ישראל לא יכול להתחיל עד שראש הממשלה בנימין נתניהו יקבל באופן רשמי את עקרונות התכנית של נשיא ארה"ב ברק אובמה לפיהם מדינה פלסטינית עתידית תהיה מבוססת על קווי 67' עם חילופי שטחים מוסכמים. אם נתניהו "רוצה להיות פרטנר עליו לומר: 'שתי מדינות בגבולות 67' עם חילופי שטחים מוסכמים'", אמר עריקאת בתום פגישה עם מומחים למזרח התיכון בה השתתפו גם מספר עיתונאים, "הבחירה בידיו". לדבריו, ללא ההצהרה הזו לא תחול כל התקדמות במגעים בין ישראל והפלסטינית והרשות תמשיך בתכניתה לפנות לאו"ם בבקשה להכיר במדינה הפלסטינית – תהליך שלדברי עריקאת יחל כבר ב-15 ביולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully