וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוב בבית: החרדים לא יבואו לגיבוש של נתניהו

פנחס וולף ומוטי לוי

10.6.2011 / 8:05

"בעיות משפחתיות" ו"חשש מענייני צניעות" הן חלק מהסיבות לסירוב הח"כים החרדים לצאת לגיבוש הקואליציוני. גם השר שלום לא יגיע. רעייתו ג'ודי: "לעזוב את הילדים ולשלם אלף שקל?"

לא כל חברי הקואליציה מתכוונים להגיע לשבת גיבוש בצפת שעורכים ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו, שרה. חברי הכנסת של יהדות התורה החליטו להדיר את רגליהם מהמקום. עד יום שלישי, ערב חג השבועות, לשכת ראש הממשלה עוד ניסתה לשכנע את חמשת חברי הכנסת החרדים-אשכנזים להצטרף לגיבושון, אך ללא הועיל. אלו נותרו איתנים בדעתם שאת השבת לא יעשו עם חבריהם לקואליציה.

כל חבר כנסת נתן "תירוץ" אחר לאי הגעתו, כולל "מחויבויות משפחתיות", אולם, גורמים ביהדות התורה אמרו לוואלה! חדשות כי הסיבה האמיתית היא ש"הדבר לא מתאים". לדבריהם, לפחות בקרב חלק מחברי הכנסת ההחלטה הגיעה לאחר דיונים רבים. "ההיענות של לשכת ראש הממשלה לצורכי חברי הכנסת החרדים היתה בסדר", הודו, "אולם חלק מהח"כים חששו גם מעניין של צניעות".

לדברי אותם גורמים, "סירובם להגיע לשבת לא נובעת מהתרסה. יש כאן שתי בעיות: חלק מחברי יהדות התורה לא נוסעים עם נשותיהם לשום מקום. בנוסף, זו פעם ראשונה שמתקיימת שבת כזאת, וקשה לדעת איך ייראו הדברים בשטח. אם השבת תהיה בסדר, יתכן שחברי הכנסת של יהדות התורה ישקלו את העניין בפעם הבאה".

"לא הזמן לחגוג את שמחת הקואליציה"

לח"כ ישראל אייכלר יש סיבה אחרת לאי הגעתו לשבת. מלבד העובדה שהאווירה שתהיה שם לא תדמה לאווירת השבת שהוא רגיל אליה, לדבריו, "חשבתי שכשיש מאות אלפי זוגות צעירים שאין להם קורת גג ואין לממשלה פתרונות שיכולים לפתור לפחות תחלק מהבעיה והמחירים עולים לשמים בכל הארץ, לא בטוח שזה הזמן לחגוג את שמחת הקואליציה".

במקביל, גם יו"ר הכנסת ראובן ריבלין הודיע שלא יגיע לשבת. בלשכתו שללו את האפשרות שהסיבה לכך היא המתיחות הקיימת בינו לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו. לדבריהם, הסיבה לכך היא שריבלין נמצא בתפקיד ממלכתי והוא נמנע מלהגיע לאירועים סיעתיים או קואליציוניים. "יו"ר הכנסת איננו משתתף בישיבות סיעה ובאירועים קואליציוניים מרגע היבחרו לתפקידו כנגזר מתפקידו הממלכתי, למעט בישיבות סיעה שיש להן השלכות לאומיות כמו בדיון על ההתנתקות בכנסת ה- 16", אמרו בלשכתו. "כך היה בקדנציה הקודמת, וכך בנוכחית".

ואם לא די בכך, הבוקר "צייצה" בטוויטר ג'ודי שלום ניר מוזס, רעייתו של השר סילבן שלום, כי גם הם לא יגיעו לגיבושון: "מקוה שהזוג לא יכעס עלינו אבל לעזוב את הילדים שלי לסופ"ש ולשלם 1000 ש"ח מרצוני החפשי?למה?????נשבעת לכם שהתנהגתי יפה, או לפחות ניסיתי. את החופשה שלי בצפת אעשה עם כל הילדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully