וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: "לא עקבתי אחר נקודות הטיסה שצברתי"

גלעד גרוסמן

9.6.2011 / 10:43

ראש הממשלה לשעבר המשיך בעדותו בפרשת "ראשונטורס" והבהיר כי לא היה מודע למצב נקודות "הנוסע המתמיד" בחשבונו וכי מתאמת הנסעות שלו רייצ'ל ריזבי-רז היא זו שהתעסקה בנושא

"לא עקבתי ספציפית אחרי נקודות נוסע המתמיד שנצברו לזכותי" - כך העיד היום (חמישי) בבית המשפט המחוזי בירושלים ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט במסגרת האישומים נגדו בפרשת "ראשונטורס". לדבריו, הוא נסע "במשך השנים אינספור נסיעות" וסיפר כי מתאמות הנסיעות השונות שעבדו עבורו היו אלה שידעו מה מצב הנקודות בחשבונו. אולמרט אף רמז כי ייתכן כי מישהו מחברת הנסיעות עצמה השתמש בנקודות מתוך אינטרס אישי ואמר כי "כשמשתמשים בנקודות המשרד מרוויח וכשלא משתמשים בהן – הוא לא. למשרד יש אינטרס, אולי מישהו רצה להתחכם או חשב שהוא יכול להפיק יותר לעצמו".

אולמרט הוסיף שהוא מעולם לא עסק בעצמו בנושא: "עד שלא חדלתי להיות ראש הממשלה, חוץ מאשר לגלוש באינטרנט לקרוא חדשות, לא סימסתי ולא שלחתי מיילים", אמר אולמרט. כשנשאל על עדותה של רייצ'ל ריזבי-רז, שסיפרה שהציגה בפניו טבלה של הנקודות והשימוש שעשתה בהן, אמר כי "אם היא אמרה שהיא מאמינה שראיתי, אני מאמין שהיא מאמינה אבל אני לא ראיתי את הטבלה".

עוד על משפט אולמרט:
אולמרט במשפטו: "לא הסתובבתי עם מחשבון"
אולמרט על ראשונטורס: "טיפלו ביעילות בנסיעות"
אולמרט: "ראש המוסד אמר לי דברים ברמה הקיומית"
אולמרט בעדותו בביהמ"ש: "אני נאבק על חיי"

"לא הייתי קובע אפילו תור לרופא"

אולמרט סיפר עוד, כי הוא הנחה את ריסבי רז ככל הניתן לממן נסיעות של בני משפחתו באמצעות נקודות "הנוסע המתמיד" שצבר ושלדעתו בנו שאול ואשתו עליזה היו בקשר עם ריזבי-רז. כשנשאל למה היא התעסקה בנסיעותיו הפרטיות אמר, כי "רייצ'ל עובדת במשרת אמון, אם היא לא הייתה מטפלת בזה, מישהו היה מטפל בזה. כך היה מקובל לגבי משרות אמון בעוד תחומים. אני לא הייתי קובע את התור שלי לרופא שיניים בעצמי ולא הייתי קובע תור לרופא". הוא הוסיף כי ראש לשכתו שולה זקן הייתה דואגת לרבים מענייניו הפרטיים והוא העריך זאת מאוד.

ראש הממשלה לשעבר, התייחס לאישומים נגדו גם בעדותו בשבוע שעבר. אולמרט אמר אז כי שאדם במעמדו לא צריך היה לערוך את חישובי הטיסות. "פה ושם רייצ'ל (מתאמת הנסיעות שלו רייצ'ל ריזבי-רז, ג"ג) הייתה שואלת אותי שאלות ספציפיות והייתי מתייחס לשאלות הספציפיות. מישהו מעלה בדעתו שממלא מקום ראש הממשלה יישב עם מחשבון ויעשה חישובים איך ומה? למה צריך את האיש שעובד בעניין? היו אנשים שאני האמנתי בשיקול הדעת שלהם ולא שיניתי מדעתי לגבי שיקול הדעת שלהם. גם היום שאני משוכנע שהם פעלו בתום לב. יכול להיות שטעו, שאני טעיתי, יש מישהו שלא טעה? אם הייתה טעות ולא משנה מי עשה את הטעות, בסוף מי שאחראי הוא מספר אחת. אבל אחריות אישית? במובן של כוונה פלילית להרוויח?".

אולמרט נשאל במהלך העדות מתי התערב בשאלה אם נסיעותיה של אשתו ימומנו על ידי הארגון שמימן את טיסתו, ומתי היא תטוס על חשבון הנקודות שצבר. "לא נכנסתי, לא עסקתי. לא הייתי צריך לעסוק בזה. ככלל זה נשמע לי הזוי", השיב. "אתה שר שאחראי על מנהל מקרקעי ישראל, רשות השידור, חבר הקבינט, חבר הוועדה למשא ומתן, נוסע לשליחויות מיוחדות, לא נכנסתי לזה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully