וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו גינה את ההצתה סמוך למסגד: "מעשה נפשע"

יהושע בריינר ופנחס וולף

7.6.2011 / 13:26

במקביל לחקירת החשדות לפעולת "תג מחיר" של מתנחלים, הורו ראש הממשלה ושר הביטחון לצה"ל לפעול בכל האמצעים כדי ללכוד את המציתים סמוך למסגד בכפר הפלסטיני אל-מורייר

משטרת בנימין ממשיכה לחקור את נסיבות הצתת הצמיג הבוער, שגרמה הלילה (שלישי) להשחתת מסגד בכפר הפלסטיני אל-מורייר, צפונית-מזרחית לרמאללה. כוחות הביטחון חושדים כי מתנחלים ביצעו את המעשה כחלק מפעולת "תג מחיר". פלסטינים שדיווחו למנהל האזרחי על האירוע, ציינו כי מספר שטיחים במסגד עלו באש ושעל קירות המסגד רוססו הכתובות "תג מחיר" וכן "עלי עין".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, גינה את המעשה ואמר כי "אני מגנה בחריפות את הצתת המסגד ואני מקווה שהמציתים יאותרו בהקדם ויבואו על עונשם. זהו מעשה נפשע שמטרתו לעורר פרובוקציה. מדינת ישראל שמה לה לדגל את כיבוד חופש הדת והפולחן ופעל בנחרצות נגד כל מי שיפגע בעיקרון זה".

במקביל, שר הביטחון אהוד ברק התייחס בצהריים למקרה ואמר כי הוא "מגנה בתוקף את הצתת המסגד הלילה. הוריתי לצה"ל ולכוחות הביטחון לפעול בכל האמצעים על מנת ללכוד את המבצעים". ברק הוסיף כי "המעשה הנפשע נועד ללבות יצרים ולפגוע בסיכוי לחיים בשלום זה לצד זה. אני מאמין שצה"ל וכוחות הביטחון ישימו את ידם על מבצעי המעשה הזדוני".

יו"ר האופוזיציה, ח"כ ציפי לבני (קדימה) אמרה כי "הצתת המסגד היא פשע המנוגד לערכים היהודיים ולציונות. יש לטפל בפורעים במהירות וביד קשה", אמרה.

"גורמי אכיפת החוק ממשיכים להיכשל"

גם בצה"ל גינו את המעשה. גורמים בכירים בפיקוד מרכז אמרו כי הם רואים בחומרה כל מקרה של פגיעה במקומות קדושים. גם ארגון זכויות האדם "יש דין" הצטרף לגינויים. מנכ"ל הארגון, חיים ארליך, אמר כי "לצערנו הרב, גורמי אכיפת החוק ממשיכים להיכשל בחקירת תלונות של פלסטינים על עבירות אזרחים ישראליים. כישלונם המתמשך של גורמי אכיפת החוק להגן על רכוש פלסטיני מהווה הן מעילה בחובת המדינה להגן על האוכלוסייה שתחת שליטתה, והן סכנה לביטחון האזור".

מנגד, פעיל הימין איתמר בן גביר ציין כי "אם אכן הצתת המסגד היא 'תג מחיר' הרי שזה לא מפתיע. בחודשים האחרונים דם יהודי ביו"ש שנשפך כמים ובמקום לטפל באויבים, המשטרה הורסת מאחז אחרי מאחז. תחושת הכעס והקיפוח, יש לה השלכות".

במשטרה מעריכים כי ההצתה בוצעה כנקמה על פינוי המאחז עלי עין ביום חמישי שעבר. במהלך פינוי המאחז נפצעו שישה שוטרי מג"ב וחמישה אזרחים. הכוחות הגיעו סמוך לשעה 3:00 למאחז ופינו ארבעה מבנים שנבנו בצורה בלתי-חוקית. בפינוי נרשמו מספר עימותים אלימים בין הכוחות לבין המתנחלים, שיידו אבנים לעבר הכוחות וכן חסמו צירי תנועה. שלושה מתנחלים נעצרו בחשד לתקיפת שוטרים ויידוי אבנים.

עוד באותו נושא:

נעצרו חשודים בהצתת רכבו של מפקד תחנת בנימין

לפניות לכתבים:
joshjosh@walla.com
pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully