וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהלת המלפפונים: "ישראלים שחזרו חולים מגרמניה חייבים להיבדק"

אריאל נוי

5.6.2011 / 11:31

בצל התפשטות קדחת המלפפונים באירופה, פרסם היום משרד הבריאות קריאה לישראלים שחזרו מגרמניה ומשלשלים להיבדק אצל רופא משפחה. "ההתפרצות ממוקדת בגרמניה", מדגישים במשרד

חשש שחיידק המלפפונים הגיע גם לישראל: משרד הבריאות פרסם היום (ראשון) קריאה לישראלים שחזרו מגרמניה בעשרת הימים האחרונים וסובלים משלשולים, לגשת להיבדק אצל רופא משפחה. זאת במטרה למנוע התפשטות של זיהום המלפפונים בישראל. ממשרד הבריאות נמסר כי "המשרד עוקב אחר התפתחות התפרצות חיידק E.Coli בגרמניה, ובהנחיות הארגונים הבינלאומיים". עם זאת, סייגו במשרד את האיום, ואמרו כי "יודגש כי ההתפרצות ממוקדת בגרמניה, והמקרים שהופיעו במדינות אחרות התגלו בקרב אנשים שהגיעו מהמדינה. משרד הבריאות הנחה את הציבור בארצו להימנע מצריכת ירקות טריים ולהקפיד על כללי היגיינה. לנוסעים לגרמניה מומלץ להקפיד על הוראה זו".

במשרד מסרו כי הם נמצאים בקשר עם נציגי משרד הבריאות הגרמני, וכי תוצרת חקלאית המיובאת לישראל נבדקת באופן שוטף לנוכחות חיידקים מסוג E.Coli. בימים אלו, מוסרים במשרד, הבדיקות מבוצעות בהקפדה יתרה.

מסעדה בליבק או פסטיבל בהמבורג?

פרופ' דן מירון, מנהל שירות למחלות זיהומיות לילדים בבית החולים העמק בעפולה, סבור כי "זה חיידק מסוכן מאוד, המפריש רעלן ויצר מוטציה מסוג חדש. גורמי טרור רצו לפתח אותו, ויש חשש שאולי זה הכיוון". בשיחה עם וואלה! חדשות סיפר פרופ' מירון על החיידק: "זהו חיידק מעי עם זן מיוחד שיוצר רעלים, פוגע בכליה וגורם, בין היתר, לאי-ספיקת כליות ולפגיעה במערכת העצבים". לדברי פרופ' מירון, "יש סיכון שהחיידק הזה יגיע לישראל".

בתוך כך, ניכר כי הניסיונות להתחקות אחר מקורות ההתפרצות נושאים סוף-סוף פרי: גורמי רפואה בגרמניה סבורים כי ייתכן שמסעדה בעיר ליבק, או פסטיבל שהתקיים בהמבורג, הם שהביאו הפצת החיידק. עיתון מקומי בעיר הנמל ליבק, המרוחקת 60 קילומטרים מהמבורג, דיווח כי רבים בעיר חלו לאחר שסעדו במסעדה המקומית "קרטופל-קלר". לפי העיתון, סועדת גרמנייה מתה כתוצאה מהידבקות בקדחת, ושמונה תיירים מדנמרק שביקרו בה, חלו גם הם.

בעל המסעדה אמר כי הוא נדהם לשמוע את החדשות. "כולם פה נבדקו והכל היה מחוטא. אני שילמתי עבור הבדיקות בעצמי כי הבטיחות חשובה מאוד עבור הסועדים ועבור העובדים", הוא סיפר לסוכנות הידיעות רויטרס. "פסטיבל הנמל בהמבורג" אשר התקיים בתחילת חודש מאי ובו נכחו כמיליון וחצי בני אדם, גם הוא נבדק כמקור אפשרי להתפרצות "חיידק המלפפונים". הדיווחים על מקרי ההידבקות החלו עם תום הפסטיבל, ב-9 במאי. המגיפה אחראית עד כה למותם של לפחות 19 בני אדם באירופה. למעלה מ-2000 בני אדם מ-12 מדינות שונות נוספים נדבקו בחיידק, כולם שהו או טיילו לאחרונה בחלקה הצפוני של גרמניה. בסוף השבוע אף נתגלו מקרים ראשונים של המחלה בבריטניה ובארצות הברית.

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully