וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוזיאון במחנה ההשמדה בסוביבור ניצל ולא ייסגר

ממשלת פולין החליטה שהמוזיאון לא יינעל למבקרים, ויתוקצב זמנית כזרוע חיצונית של מחנה ההשמדה מיידנק. ניצולי שואה מברכים: "סגירת המוזיאון הייתה עלולה להוות כתם מוסרי"

המוזיאון במחנה ההשמדה סוביבור שבמזרח פולין לא ייסגר וממשלת פולין תמשיך לתקצבו. כך מדווחת הערב (שישי) סוכנות הידיעות הגרמנית DPA. אתמול מסרו גורמים רשמיים באתר כי היכלי התצוגה הגדולים במחנה יינעלו בקרוב לביקורי קהל בשל קשיים במימונו. במוזיאון מבקרים מדי שנה כ-20 אלף בני אדם.

משרד התרבות בוורשה הודיע כי האתר ימשיך לפעול כזרוע חיצונית של מוזיאון מחנה השמדה מיידנק, השוכן בקרבתו. ב-2012 יועבר למוזיאון תקציב שיאפשר להפעילו שוב כאתר עצמאי. לפי ההערכות המקובלות, בתקופת פעילות המחנה, בשנים 1942-1943, נרצחו כ-250 אלף בני אדם במתקני ההשמדה שבו. כ-170 אלף מתוכם היו יהודים, ומרבית הנספים האחרים צוענים.

אלן סטיינברג, סגן נשיא האיחוד האמריקאי של ניצולי השואה וקרוביהם, אמר לסוכנות הידיעות JTA כי "לרבים הוקל לשמוע שהרשויות בפולין הפכו את החלטתן, והסכימו לפתוח מחדש את המוזיאון בסוביבור". לדבריו, נעילת המוזיאון הייתה עלולה להוות "כתם מוסרי" בעתידה של פולין - שסבלה רבות מנחת זרועו של המשטר הנאצי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully