וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעירי קריית שמונה הפגינו: "אין טעם להישאר בעיר"

עשרות מצעירי העיר יצאו למחות נגד סגירת המתנ"סים בקריית שמונה והכוונה לסגור את הספרייה העירונית, בשל גירעון תקציבי. הם חסמו כבישים ומחו על "אוזלת יד הרשויות"

יח"צ - חד פעמי

קרדיט: צעירים למען עירנו, ספק: יח"צ, עריכה: יותם בן-דוד)

עשרות מצעירי קריית שמונה יצאו הבוקר (שישי) לרחובות העיר על מנת להפגין נגד סגירת המתנ"סים בקריית שמונה והכוונה לסגור את הספרייה העירונית, בשל גירעון תקציבי. מארגני ההפגנה הם צעירים מארגון צל"ע (צעירים למען עירנו), ארגון א-פוליטי שקם מתוך הצורך למצוא פתרונות להגירה שלישילת של צעירי העיר.

המפגינים חסמו כבישים במשך 5 דקות, לאות מחאה על "אוזלת יד הרשויות", כלשונם. לטענתם, "לצעירים בקריית שמונה אין סיבה להישאר בעיר, משום שאין פה תרבות דיור ותעסוקה. מדיניות ישראל קבעה מחד שהעיר היא איזור בעל עדיפות לאומית, אך בפועל המצב רחוק מכך. המתנ"סים נסגרים, כמו גם היכל התרבות, הספרייה העירונית, מועדון לעיוור, מועדון לקשיש מועדון למען המפגר – כולם נסגרים כהרף עין. בוטלו גם מענקים לאימהות עובדות ולגני הילדים ולאיש לא אכפת. אם סוגרים את מערכת החינוך אז אנחנו סוגרים את העיר", אמרו.

"חברת המתנ"סים צברה חובות"

מעיריית קריית שמונה נמסר בתגובה: "במהלך העשור האחרון צברה חברת המתנ''סים המקומית חובות של מיליוני שקלים, רובם כלפי עובדי הרשת. חובות אלה הביאו את החברה לידי תביעת הפירוק, במסגרתה פועלת חברת המתנ''ס באמצעות מפרק זמני זה כשנה שלמה. חשוב לציין, כי חברת המתנ''ס הינה חברה נפרדת, בעלת הנהלה ומורשי חתימה משל עצמה כמו כל חברה אחרת. למרות זאת, בשנתיים האחרונות פעלו הנהלת העיר וראש העיר מתוך אחריות ציבורית, כדי לרכז תקציבים שיאפשרו לשלם את חובות העובדים ולהחזיר את המתנ''ס לפעילות תקינה. אנו תקווה, כי משרד הפנים ישוב וישקול את עמדתו, כדי שלא לפגוע בעובדי המתנ''ס ולטובת הפעלת פעילות תרבות בקריית שמונה".

בית המשפט המחוזי בנצרת החליט השבוע כי תפורק רשת המתנ"סים בקריית שמונה. זאת לאחר שעיריית קריית שמונה וגורמים נוספים לא הצליחו להמציא לבית המשפט ערבויות לכיסוי גירעונות העבר של המתנ"סים ולהפעלה מחודשת של הרשת. בשל כך, ייסגרו המתנ"סים בעיר באופן מיידי לאחר עשרות שנים של פעילות.

במשך מספר חודשים פעלו המתנ"סים בקריית שמונה תחת מפרק שמינה בית המשפט. באחרונה אף הועלתה הצעה, לפיה משרד החינוך ומשרד הפנים יעבירו כסף לכיסוי גירעונות הרשת המסתכמים בתשעה מיליוני שקלים. לדברי גורם המעורה בפרטים, בעיריית קריית שמונה לא פעלו בנושא מול משרד הפנים בניסיון לגבש פתרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully