וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלאדיץ' התייצב בבית הדין בהאג: "אני חולה מאוד"

מפקד המיליציה הסרבית בבוסניה, שהוסגר להולנד לאחר שנעצר בשבוע שעבר, מואשם ברצח עם, פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות על חלקו במלחמה בבוסניה. טען כי אינו מביים את האישומים נגדו

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד)

מפקד המיליציה הסרבית בבוסניה רטקו מלאדיץ', התייצב הבוקר (שישי) בפעם הראשונה בפני בית הדין הבינלאומי בהאג. מלאדיץ' שהוסגר באמצע השבוע לבית הדין על ידי סרביה, מואשם ברצח עם, פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות. זאת בגלל חלקו בהובלת המצור בן שלוש השנים על סרייבו בזמן מלחמת האזרחים בבוסניה, ופיקוד על טבח 8,000 מוסלמים בסרברניצה ביולי ב-1995.

מלאדיץ' אמר לבית הדין כי הוא אדם חולה מאוד ואינו מסוגל לקרוא את המסמכים המפרטים את ההאשמות נגדו. מלאדיץ', שהזדקן מאוד מאז הופעתו הפומבית האחרונה, דיבר באופן לא ברור וצדו הימני של פיו היה שמוט. הוא אמור היה לשמוע את הקראת האישומים נגדו, אך סירב. "אני לא רוצה שאף מילה מהאישום הזה תוקרא בפניי", אמר. לבסוף הוא נאלץ להקשיב לסיכום האישומים נגדו, אותם הקריא השופט.

מלאדיץ' הוא המבוקש הבכיר ביותר בגין פשעי מלחמה שבוצעו במלחמת האזרחים בין הסרבים למוסלמים בבוסניה בשנות ה-90. מלאדיץ' היה מפקדה של המיליציה הצבאית הסרבית בבוסניה ("הצבא הסרבי-בוסני") במהלך המלחמה בשנים 1992-1995, מבוקש בידי בית הדין הפלילי הבינלאומי המיוחד שהוקם בהאג בעקבות המלחמות ביוגוסלביה לשעבר, שבפניו הועמד לדין בין היתר גם נשיא סרביה, סלובודן מילושביץ' (שמת ב-2006, לפני סיום משפטו), ובו עומד כיום לדין גם רדובאן קראדיץ', שהיה המנהיג הפוליטי של הסרבים בבוסניה בשנות המלחמה וכיהן כנשיא "רפובליקה ספרסקה" שהקימו בין 1992 ל-1996.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully