וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש העסקים סמי עופר הלך לעולמו בגיל 89

איש העסקים סמי עופר נמצא הבוקר מת בביתו בתל אביב. לאחרונה נקשר שמו בחשדות לסחר עם אירן. הלווייתו תתקיים ביום ראשון. משפחתו: "הוא הותיר אחריו מורשת גדולה"

קובי אליהו

(צילום: טל אנגלנדר, ערוץ 10, ארכיון. עריכה: יותם בן-דוד)

איש העסקים סמי עופר הלך הבוקר (שישי) לעולמו. עופר שהיה בן 89 במותו, נמצא מת בביתו בתל אביב. עופר סבל ממחלה קשה ובימים האחרונים חלה הידרדרות במצבו הרפואי. הלווייתו תיערך ביום ראשון הקרוב בשעה 16:00 בבית העלמין טרומפלדור בתל אביב. עופר הניח אחריו את רעייתו אביבה, את בניו אייל ועידן, שמונה נכדים ונינה.

משפחתו של סמי עופר פרסמה הודעת אבל בה נאמר כי "סמי אהב את החיים, היה לו חוש הומור מפותח ולצחוק היה חלק גדול בכך, למרות שהוא תמיד התייחס לעסקים ברצינות. הוא היה איש מרשים ומעניין שתמיד היה נעים להיות במחיצתו. הוא היה באמת איש יוצא דופן. באמצעות ילדיו ונכדיו וברוחו של המייסד, עסקי הקבוצה יימשכו ללא שינוי, תוך שמירה על המסורת שלו, של עבודה קשה ומסירות, המהווים את המורשת הגדולה שסמי השאיר אחריו".

סמי עופר. אורי לנץ
נמצא מת בביתו. עופר/אורי לנץ

עופר היה הבעלים של חברת אוניות ספנות ונכסי נדל"ן רבים. עופר, יחד עם אחיו, יולי, ומשפחתו היו בעלי השליטה בבתי הזיקוק בחיפה, ובבנק המזרחי. הונו של עופר מוערך ביותר מעשרה מיליארד דולר, ולפי המגזין פורבס היה האיש העשיר בישראל, ובמקום ה-79 ברשימת עשירי העולם.

בשבועות האחרונים נחשפה "פרשת עופר": ארה"ב החליטה להטיל סנקציות על חברה בבעלות האחים עופר, בשל חשד שסחרה עם אירן. הפרשה עוררה סערה גדולה גם בישראל, ומרבית פרטיה טרם נחשפו. במשפחת עופר ביקשו להבהיר הבוקר, כי אין שום קשר בין ההידרדרות במצבו הרפואי לפרסום הפרשה.

ראש המוסד לשעבר, מאיר דגן, יצא השבוע להגנת האחים עופר ואמר: "אני לא המגן של משפחת עופר. הם לא צריכים אותי שאגן עליהם. לא כל הפרטים ידועים והשאלה היא האם מדובר בעבירה על החוק. לפי מה שידוע לי - הם לא עברו על החוק, אם הם רק שלחו סחורה לאירן".

דגן הוסיף כי "אף אחד לא הטיל חרם על אירן אלא רק הוטלו עליה סנקציות. מלבד זאת, הרבה משפחות מועסקות אצל משפחת עופר ולא הייתי רוצה שימצאו עצמם ללא יכולת לפרנס את ילדיהם. כזכור, דגן אמר ביום שני האחרון, כי "אני חושב שבסיפור הזה מגזימים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully