וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהלת המלפפונים: החיידק התפשט גם לארה"ב ובריטניה

7 מקרים ראשונים של חיידק האי-קולי זוהו בשני הימים האחרונים בבריטניה וכעת קיים חשש כי אמריקאים שביקרו בהמבורג ונדבקו יפיצו אותו ברחבי ארה"ב. "נדהמים מהקצב המהיר של ההתפשטות"

שבעה מקרים ראשונים של חיידק האי-קולי זוהו בשני הימים האחרונים בבריטניה – כך דיווחה אמש (חמישי) סוכנות הבריאות המקומית. בהודעה רשמית של הסוכנות נמסר עוד כי בארגון נדהמים מהקצב המהיר של התפשטות המחלה בעולם, קצב שהינו חסר תקדים, על פי ההודעה.

18 בני אדם מצאו את מותם עד כה כתוצאה מהתפרצות החיידק, שזכה גם לכינוי "קדחת המלפפונים", מרביתם בגרמניה. מהסוכנות נמסר עוד כי המוטציה של החיידק כה חזקה, עד שקיים חשש שמי שנדבק יפיץ את החיידק לאנשים שיבואו עימו במגע.

יותר מ-30 אלף בני אדם חוצים את הגבול בין בריטניה לגרמניה מדי יום, וקיים חשש כבד להתפשטות החיידק ברחבי האי הבריטי. הרשויות המליצו לכל מי שביקר בגרמניה לאחרונה לשמור על רמת היגיינה גבוהה, על מנת לצמצם למינימום את אפשרות הפצת החיידק, שתוקף את הכליות ואף עשוי לגרום למוות.

כעת מתברר כי חיידק האי-קולי התגלה גם בארה"ב, שם לקו שני בני אדם שביקרו בהמבורג בחיידק האי-קולי. השניים אינם במצב קשה, אך המומחים מזהירים כי כעת קיים חשש שהבקטריה תתפשט ברחבי ארה"ב וביבשת אמריקה.

לפי ההערכות עד כה נדבקו למעלה מ-1,600 בני אדם ברחבי העולם, מרביתם בצפון גרמניה. רבים מהם חלו בצורה קשה וכאמור 18 מתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully