וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיפורה של אנה פרנק כובש לבבות גם בסין

בסרטים, בהצגות ובהרצאות, שבה סיפורה של הנערה היהודיה לבבות במקומות רבים בעולם. כעת, בזכות הצגה בריטית שעושה דרכה לסיבוב שני במדינה, היא מרתקת גם הסינים

סיפורה של אנה פרנק נלמד בבתי הספר בישראל מזה שנים, ויומנה של הנערה היהודייה שנספתה בשואה נחשב לאחד המסמכים המפורסמים והמוכרים בתחום. באחרונה הצליח סיפורה של פרנק לכבוש לבבות גם במקומות רחוקים מישראל, רחוקים מאוד: הפקת במה בריטית בשם "ואז הם באו בשבילי: זוכרים את עולמה של אנה פרנק" צפויה להגיע לסיבוב הופעות שני דווקא בסין, חודשים ספורים לאחר הסיבוב הקודם, שזכה לאולמות מלאים.

ההצגה, שזכתה לביקורות נלהבות בסיבוב ההופעות הקודם, עשויה להיות מוצגת הפעם אפילו בפרלמנט הסיני בבירה בייג'ין. במאי ההצגה, ניק קארים, סיפר לאתר "ג'ואיש קרוניקל" כי הצלחתה, לדעתו, טמונה בכך ש"סיפור השואה מעניין מאוד את הקהל הסיני, שסבלו אף הם במלחמת העולם השנייה ממדיניות ה'הרוג את כולם, שרוף את כולם ובזוז את כולם' של הקיסרות היפנית. אינספור אזרחים סינים קיפחו את החיים כתוצאה מפשעי המלחמה היפניים".

ההתעניינות בשואה בסין גדלה באופן ניכר בשנים האחרונות. קארים אמר כי קיבל את הרעיון להעביר את ההפקה לסין ב-2007, לאחר ששמע כי הקהילה היהודית בהונג קונג ביקשה מבית אנה פרנק להביא את המצג הבינלאומי שלה גם לעיר. בהמשך, הוצגה התערוכה הוצגה גם בספריה הלאומית של בייג'ין. אלא שכאן לא נעצרה ההתעניינות הסינית, ובאחרונה ביקרו צוותי הדרכה סיניים ביד ושם, שם עברו סמינר בן שבועיים.

"זהו סיפור חשוב לספר לעולם כולו", אומר קארים, "לא רק לסין. השואה היא מעשה השטן הגדול בהיסטוריה האנושית. לצערנו, צעירים רבים בעולם לא יודעים מה קרה במאה הקודמת, איך שנאה ודעות קדומות גרמו לאנשים להיכנע לרוע. דרך היוודעות למה שקרה, אנו מנסים למנוע את הישנות האסון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully