וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: סמי עופר הורה לספינותיו להתרחק מאירן

מקורבים למשפחת עופר סיפרו על ההנחיה ל"הארץ", ממנה עולה בעקיפין הודאה כי הספינות אכן סחרו בעבר עם אירן. לדבריהם, ההנחיה ניתנה בשל "הרגישות והרוח הבינלאומית" ביחס לאירן

סמי עופר נתן הוראה לכל האניות שבבעלותו שלא לפקוד את הנמלים האירניים - כך אמרו אמש (רביעי) מקורבים למשפחה. זו הפעם הראשונה שמתברר כי משפחת עופר נתנה הנחיה כזאת, שממנה עולה בעקיפין הודאה כי ספינות שלה סחרו בעבר עם אירן.

בעיתון "הארץ" דווח כי עופר העביר את ההנחיה באמצעות שתי חברות שבשליטתו, טנקר פסיפיק וזודיאק, שמחכירה ספינות לחברות בכל העולם. לטענת המשפחה, ההנחיה הראשונה בנושא ניתנה כבר באפריל 2010, ולפיה אין להשתמש בספינותיה להובלת דלק מזוקק לאירן, וזאת בעקבות האיסור שקבע הממשל האמריקאי. בנובמבר אשתקד יצאה הנחיה להפסיק להוביל גם נפט גולמי לאירן.

לפי המקורבים למשפחה עופר, ההנחיה לא לשוט לאירן חלה גם על הספינות המוחכרות של זודיאק. המקורבים סיפרו כי ההנחיה ניתנה בשל "הרגישות והרוח הבינלאומית" ביחס לאירן.

"לא עברו על החוק"

אמש התייחס גם ראש המוסד מאיר דגן לפרשה, ואמר בכנס שנערך באוניברסיטת תל אביב: "אני לא המגן של משפחת עופר. הם לא צריכים אותי שאגן עליהם. לא כל הפרטים ידועים והשאלה היא האם מדובר בעבירה על החוק. לפי מה שידוע לי - הם לא עברו על החוק, אם הם רק שלחו סחורה לאירן".

דגן הוסיף כי "אף אחד לא הטיל חרם על אירן אלא רק הוטלו עליה סנקציות. מלבד זאת, הרבה משפחות מועסקות אצל משפחת עופר ולא הייתי רוצה שימצאו עצמם ללא יכולת לפרנס את ילדיהם. כזכור, דגן אמר ביום שני האחרון, כי "אני חושב שבסיפור הזה מגזימים". היו מי שטענו כי יש בכך רמז לעניינים ביטחוניים שלא ניתן לפרט אותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully