וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת תזמן את ישראל והרשות לוועידת שלום בפריס

שר החוץ הצרפתי, אלן ז'ופה, שהגיע לביקור בישראל, ייפגש עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו ומקבילו הפלסטיני, סלאם פיאד, ויזמנם לוועידת שלום בפריס. ז'ופה ייפגש עם משפחת שליט

שר החוץ של צרפת, אלן ז'ופה, הגיע אמש (רביעי) לירושלים ונפגש עם שר החוץ, אביגדור ליברמן. מחר צפוי שר החוץ הצרפתי להיפגש עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו ועם מקבילו הפלסטיני, סלאם פיאד ולזמן אותם לוועידת שלום שתיערך בפריס בסוף החודש. סוכנות הידיעות הצרפתית מדווחת, כי ז'ופה צפוי להיפגש גם עם הוריו של החייל החטוף, גלעד שליט, שמחזיק באזרחות צרפתית.

בצרפת מכנים את ביקורו של ז'ופה בישראל "משימת גישוש" שמטרתו להביא לחידוש שיחות השלום בין ישראל לפלסטינים. "אנחנו משוכנעים ששמירה על הסטטוס קוו במזרח התיכון תהיה טעות רצינית. הכל משתנה באזור הזה, במצרים, בסוריה, לכן אנחנו חייבים לכוון לחידוש המשא ומתן", אמר ז'ופה לאחר פגישתו עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ברומא, בירת איטליה, לפני צאתו לביקורו הראשון בישראל.

לפי כחודשיים אמר ז'ופה כי הוא אינו פוסל אפשרות לפיה צרפת תכיר במדינה פלסטינית עצמאית. בדבריו בפני הוועדה לקשרי חוץ בפרלמנט הצרפתי, ציין ז'ופה כי מצב זה הוא תוצאה של הקיפאון המתמשך במשא ומתן הישראלי-פלסטיני. הוא הוסיף כי "אין טעם להביע תמיכה במהלך זה לבדנו, זהו דבר שצריך להתבצע יחדיו על ידי כל האיחוד האירופי. אנחנו עוד לא שם אמנם, אך זו אפשרות שצריך להביא בחשבון", הדגיש ז'ופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully