וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאיר דגן: "האחים עופר לא עברו על שום חוק"

איילה חננאל

2.6.2011 / 0:01

ראש המוסד לשעבר שב והתייחס לפרשת הספינות שבבעלות משפחת עופר, שעגנו באירן: "אף אחד לא הטיל חרם על אירן אלא רק הוטלו עליה סנקציות. המשפחה מפרנסת משפחות רבות"

ראש המוסד לשעבר, מאיר דגן, שב והתייחס אמש (רביעי) לפרשת האחים עופר, שספינות של חברות בבעלותן עגנו בעבר באירן וניהלו קשרי מסחר עם הרפובליקה האיסלמית. בכנס שנערך באוניברסיטת תל אביב אמר דגן: "אני לא המגן של משפחת עופר. הם לא צריכים אותי שאגן עליהם. לא כל הפרטים ידועים והשאלה היא האם מדובר בעבירה על החוק. לפי מה שידוע לי - הם לא עברו על החוק, אם הם רק שלחו סחורה לאירן".

דגן הוסיף כי "אף אחד לא הטיל חרם על אירן אלא רק הוטלו עליה סנקציות. מלבד זאת, הרבה משפחות מועסקות אצל משפחת עופר ולא הייתי רוצה שימצאו עצמם ללא יכולת לפרנס את ילדיהם. כזכור, דגן אמר ביום שני האחרון, כי "אני חושב שבסיפור הזה מגזימים". היו מי שטענו כי יש בכך רמז לעניינים ביטחוניים שלא ניתן לפרט אותם.

דגן, שעורר סערה בנאום שנשא לפני מספר שבועות כשאמר ש"תקיפה ישראלית באירן היא אחד הרעיונות הטיפשיים ששמעתי", ניסה להסביר הערב למה התכוון: "לא חושב שיש ויכוח בקהילה הבינלאומית לגבי מהותו ועצמתו של האיום האירני. כולנו מבינים מה יקרה ביום שלאירן יהיה גרעין. הוויכוח הוא מהן דרכי הטיפול הנכונות באיום. כתפיסת עולם ישראל צריכה לבחור באופציה הצבאית כאופציה האחרונה. חייבים לבחון לפני כל שימוש בכוח לבחון כל אלטרנטיבה אחרת".

דגן התייחס לעסקת שליט ואמר כי "האמירה 'להחזיר חייל בכל תנאי' היא גזרה שהמדינה לא יכולה לעמוד בה. אני לא מתנגד לעסקה, אלא מתנגד לעסקה הנוכחית שהושגה ושבמסגרתה ישוחררו 450 מחבלים שרדפנו אחריהם שנים רבות. צריך לשאול מה המחיר של שחרור שלהם ומה מחיר הדמים של היום אחרי השחרור".

לדבריו," אם היתה אפשרות להוציא אותם מחוץ לגבולות יהודה שומרון או עזה, אז היה אפשר לבצע את העסקה, אבל לשחרר אותם לגדה זה נראה לי כנטילת סיכון ומחיר דמים לא פשוט. אם תהיה עסקה אחרת שבה סף הסיכון יהיה נמוך יותר ראוי לקבל כי פה יש לנו בוודאות איש חי הנמצא כמעט חמש שנים בידי החמאס.

"כן ליוזמה הסעודית"

דגן התייחס גם למשא ומתן עם הרשות הפלסטינית. לדבריו, "צריכה להיות יוזמה ישראלית-פלסטינית לשלום. אין לנו דרך אחרת ואנו חייבים להגיע להסדר איתם, לטובתה של מדינת ישראל והבטחת המשך קיומה. אני חש שאם היוזמה לא תהיה בידינו, ינסו לכפות עלינו דברים. בין כפייה ליוזמה, עדיפה יוזמה.

הוא הוסיף כי "היסטורית - הרגעים בהם ישראל יצאה ליוזמות זה פעל לטובתה. שיתוק יוצר מצבים מאוד בעייתיים.
היוזמה הסעודית לא קיימת בכתב, היא הייתה בסיס טוב שצריך היה לאמץ, אך ההצעה של הליגה הערבית היא לא טובה. מדינת ישראל צריכה להגיד כן ליוזמה הסעודית. אנחנו ברגע מאוד בעייתי בנוגע לקשר שנוצר כרגע בין החמאס לרשות, הוא מציב דילמות לא פשוטות למדינה. הכי נכון להמתין עד שהאבק ישקע על הקשר בין הרשות לחמאס כי אני חושב שזו לא ברית היסטורית, ההבדלים ביניהם חוצים את החברה הפלסטינית בהרבה תחומים".

לפניות לכתבת: plilimm@walla.com

עדכון ראשון: 20:39

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully