וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: "מובארק מתקשה לצאת מהמיטה ללא סיוע"

התובע הכללי במצרים הודיע כי עקב מצבו הקשה של הנשיא המודח חוסני מובארק, לא ניתן להעבירו למאסר. "הכלא אינו מתאים לאדם במצב קריטי. הוא סובל מהתקפי חוסר הכרה ובסיכון להתקף לב"

מצבו הבריאותי הרעוע של נשיא מצרים המודח, חוסני מובארק, אינו מאפשר להעבירו למעצר והוא ממשיך לשהות בבית החולים בשארם א-שייח, בו הוא מאושפז. כך אמר היום (שלישי) התובע הכללי המצרי.

"לאחר שבחנה את בריאותו של מובארק ואת התשתית הרפואית בבית הכלא 'טורה', החליטה ועדה רפואית שאין להעבירו בשלב זה משארם א-שייח", אמר התובע. "הכלא אינו מתאים לאדם כמוהו, הנמצא במצב קריטי". מובארק נתון במעצר בית בבית החולים מאז 13 באפריל, אז דווח כי לקה בהתקף לב במהלך חקירתו בחשד למעילה בכספי ציבור ומתן הוראה לירות על מפגינים לא חמושים.

סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה כי על פי הודעת התובע, השליט המודח בן ה-83 סובל מ"התקפי חוסר הכרה הנובעים מבעיות לחץ דם ומדופק בלתי סדיר שעלול להוביל להתקף לב פתאומי". עוד עולה מההצהרה, כי "מובארק מדוכא, סובל מחולשה כללית, ומתקשה לצאת מהמיטה ללא סיוע". בראיון לרשת CNN ביום ראשון אמר פרקליטו של מובארק כי "מצבו הבריאותי רע מאוד" וכי הוא סובל מסיבוכים בקיבה הקשורים לניתוח שעבר בגרמניה בשנה שעברה.

גם במישור המשפטי אין למובארק סיבות רבות לחייך. לאחרונה הטיל בית המשפט בקהיר קנס בגובה 540 מיליון לירות מצריות, שהן כ-90 מיליון דולרים, על מובארק ועל שני בכירים בממשלו בגין ניתוק שירותי הטלפונים הסלולריים והאינטרנט במהלך ההפגנות שאירעו במצרים בחודש ינואר. על מובארק עצמו הוטל קנס בגובה 200 מיליון לירות מצריות. ראש הממשלה המצרי לשעבר, אחמד נזיף, נקנס בכ-40 מיליון לירות מצריות ושר הפנים לשעבר, חביב אל-עאדלי נקנס בכ-300 מיליון לירות מצריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully