וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש מדליפת מידע רגיש קטע הדיון על האחים עופר?

31.5.2011 / 18:00

יו"ר ועדת הכלכלה ויו"ר הכנסת שקלו לצרף נציג לדיון על פרשת הסחר לכאורה של האחים עופר עם אירן, שיורה לסגור את המפגש לתקשורת אם יעלה בו מידע רגיש. לבסוף ננעלה הישיבה לחלוטין

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר; עריכת וידאו: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ';)

ח"כ כרמל שאמה-הכהן התייחס היום (שלישי) להחלטתו הפתאומית לנעול את ישיבת ועדת הכלכלה שעסקה בפרשת הסחר לכאורה של האחים עופר עם אירן. שאמה-הכהן קיבל פתק שתוכנו נותר חסוי, ולאחריו הורה במפתיע להפסיק את הדיון. "עד פתיחת הישיבה נבחנו ההשלכות השונות לקיום הדיון, כאשר כל העת נבחן האיזון בין התועלת שבקיומו לבין החשש שייגרם בו נזק. במהלך הישיבה הוחלט להפסיקה, אך כל הפרסומים לפיהם כביכול התקבלה הנחייה לנעילת הדיון חסרי כל יסוד", אמר שאמה.

בתוך כך, נודע כי הבוקר פנה קצין הכנסת יוסף גריף אל יו"ר הכנסת ראובן ריבלין והודיע לו כי ייתכן שבמהלך הדיון ייחשף מידע בעייתי לכלי התקשורת. ריבלין מסר את המידע לשאמה-הכהן, והשניים שקלו טרם קיום הדיון לצרף אליו גורם מוועדת חוץ וביטחון שיורה לסגור את הפגישה לתקשורת במקרה שייחשף מידע רגיש.

ואכן, בפתח הישיבה הודיע שאמה-הכהן כי ייתכן שבשלב מסוים הדיון ייסגר לתקשורת. אך ההחלטה לנעול את הדיון לחלוטין כעבור רבע שעה התקבלה בהפתעה. עקב כך, ח"כ נחמן ש"י (קדימה) שלח אחר הצהריים מכתב ליועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד אייל ינון, בו דרש לבדוק את המשמעות המשפטית והציבורית של ההחלטה.

"הגיעה אלי פנייה שאני לא יכול לפרט"

כאמור, הדיון בוועדת הכלכלה נסגר בפתאומיות כרבע שעה לאחר תחילתו בעקבות פתק שקיבל יו"ר הוועדה ח"כ כרמל שאמה-הכהן. "הגיעה אלי פנייה שאני לא יכול לפרט, משהו שהיה במהלך היום. אני חייב לסגור כעת את הדיון. הפתק הוא לא מגורם פוליטי ולא מגורם עסקי", אמר שאמה-הכהן.

בפתח הדיון אמר ח"כ שאמה כי "מאז הפרסום שטף את התקשורת גל של פרסומים מבלי ששום גוף ציבורי בממשלה או בכנסת נתן דעתו למשמעות או ההשלכות. החלו דיונים ושיחות עם גורמים מחוץ ובתוך הכנסת. המציאות מתבררת כהרבה יותר מורכבת, מסובכת ורגישה מאשר הדמיון הממוצע מסוגל להכיל. שקלנו רבות את הפורמט המתאים לקיום הדיון, ולאו דווקא מדובר ברגישות ביטחונית. נתנו עדיפות להתחיל את הדיון כדיון פתוח. אין סיבה להסתיר דבר".

לדבריו, "התבקשנו על ידי גורמים של אבטחת מידע להיות נוכחים בדיון באופן חריג ואישרנו גם זאת. הוועדה נשטפת בפניות של גורמים מטעם האחים עופר כשכל אחד טוען שאין לו קשר לפרסומים. ההכחשות גורפות עד כדי אמירה שאין טעם להיות חלק בדיון. מוטב היה אילו מישהו מהאחים עופר היה מפגין נוכחות, כי יש שאלות ותחושות נוקבות בעניין, חלקם גם על חוסר במידע".

לפנייה לכתב: pw5000@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully