וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: יום ירושלים יוקדש ל"לימודי העיר" בלבד

31.5.2011 / 11:54

הצעת חוק חדשה קובעת כי מערכת החינוך תקדיש את יום ירושלים ללימודים בנושא העיר ולסיורים בבירה בלבד. ח"כ שמאלוב-ברקוביץ': "זה יותר חשוב מעוד שעה של מתמטיקה"

יום ירושלים שיצוין הערב (שלישי) ומחר יוקדש ללימודים בנושא העיר ולסיורים בבירה בלבד. כך קובעת הצעת חוק של יו"ר השדולה הירושלמית בכנסת, ח"כ יוליה שמאלוב-ברקוביץ' (קדימה). על פי הצעת החוק, מערכת החינוך תתאים תוכנית לימודים מיוחדת עבור יום ירושלים, המצוין מדי שנה בכ"ח באייר לרגל איחוד העיר לאחר מלחמת ששת הימים.

לרגל "יום ירושלים" ייערכו טקסים וסיורים שונים. תלמידי בית הספר היסודי וחטיבת הביניים ילמדו את מערכי השיעור המיוחדים בבתי הספר, ואילו תלמידי התיכונים יגיעו לסיורים בעיר, וישתלבו באירועים הנערכים בה באותו יום.

"יום שחרור ירושלים היה בעבר יום חגיגי ובעל משמעות רבה", אמרה שמאלוב-ברקוביץ'. "עם השנים נשחק מעמדו בשל היותו יום רגיל, ולא יום שבתון. היום הפך להיות יותר ויותר נחלתם של חובשי הכיפות הסרוגות, ומשתתפי אירוע "ריקוד הדגלים", שבו נטלו חלק בעיקר חניכי תנועות הנוער הדתיות, ומוסדות חינוך דתיים", היא מציינת.

"זו מהות קיומנו. זה יותר חשוב ממתמטיקה ואנגלית"

לדברי ח"כ שמאלוב-ברקוביץ', "חשוב להמחיש באופן פיזי לכיתות המתקרבות לצבא הגנה לישראל את הקשר שלהם לבירת ישראל, בירתה הנצחית והלב של מדינת ישראל. שעה-שעתיים לימוד ביום ירושלים אינן מספיקות, ויש צורך ביום חשוב שכזה להקדיש את כולו לנושא. זה יותר חשוב מעוד שיעור מתמטיקה או אנגלית. זוהי מהות קיומנו".

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "חגיגות 'יום ירושלים' הינן חגיגות לאומיות הנערכות בירושלים, על פי שנקבע בחוק כיום חג במדינת ישראל. החוק נחקק מתוך ראייה ציונית, חינוכית והיסטורית. משום כך, ובהיותנו מדינה יהודית ודמוקרטית, מדינת ישראל מחויבת לאפשר לילדינו לקחת חלק ביום זה ולעלות לחגוג בבירתם".


לפנייה לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully