וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גם ספינות מטען של האחים עופר עגנו באירן"

"כלכליסט" חושף כי ספינת מטען של חברת "זודיאק", חברת בת של משפחת עופר, עגנה לפני 4 חודשים בלבד בנמל באנדר עבאס האירני, חרף הסנקציות האמריקאיות נגד מסחר עם אירן

פרשת משפחת עופר וקשרי המסחר שלה עם אירן ממשיכה להסתעף: לאחר שהתברר כי מיכליות נפט של חברת הספנות הישראלית עגנו בנמלים אירניים, מפרסם הבוקר (שלישי) עיתון "כלכליסט" כי גם ספינות מטען של החברה עגנו בנמלים אירניים שבבטנן מחצבים וכימיקלים. המקרה האחרון, לפי הדיווח, ספינת מטען של חברת "זודיאק", חברת בת של חברת עופר שמקום משובה בבריטניה, עגנה לפני ארבעה חודשים בלבד בנמל אירני זאת לאחר שהחברה הפסיקה את פעילות הייבוא והייצוא שלה לרפובליקה האיסלמית.

עוד דווח כי חברת זודיאק המשיכה להעביר לאירן מחצבים וכימיקלים גם לאחר שחברת "טנקר פסיפיק" הסינגפורית, עוד חברת בת של האחים עופר, חדלה להעביר נפט מזוקק לאירן ונפט גולמי ממנה בסוף השנה שעברה. בחודש פברואר האחרון, עגנה ספינת מטען של החברה בנמל באנדר עבאס שבאירן לאחר שבמהלך שנת 2010 עגנו שתי ספינות של החברה בנמלים אירניים. דובר חברת האחים עופר מסר כי בשל יום חופש שחל אתמול באנגליה, לא ניתן היה להשיג את תגובת חברת זודיאק.

הבוקר הודיע יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, חבר הכנסת כרמל שאמה-כהן, כי ייתכן ויבקש להעביר דיון מתוכנן בנושא בוועדה לוועדת החוץ והביטחון בעקבות מידע חדש שהגיע לידיו. גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס אתמול לפרשה והבהיר כי משרדו לא אישר לספינות של חברת האחים עופר לעגון באירן. "משרד ראש הממשלה לא אישר את המגעים הללו. נודע לי עליהם מפניה של עיתונאית. בדקתי עם הגורמים המוסמכים במשרדי, לא היה כל אישור למגעים, הגעה או פריקה של מטענים באירן. יש לנו מדיניות מאוד ברורה בנושא", אמר נתניהו בוועדת החוץ והביטחון.

שלשום אישרה חברת טנקר פסיפיק כי העבירה מאירן ואליה נפט גולמי ומוצרי דלק מעובדים. לטענתה, המסחר הופסק מספר חודשים לפני שהוטלו הסנקציות הבינלאומיות על אירן. יש לציין שהחוק הישראלי אוסר על מסחר עם אירן ללא קשר לסנקציות הבינלאומיות שהוטלו עליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully