וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילן לוין: "נוציא צווי מניעה נגד הרופאים"

אריאל נוי

30.5.2011 / 12:50

הממונה על השכר באוצר אמר כי המשרד יפנה לבית הדין להוצאת צווי מניעה נגד הרופאים המבקשים להשבית את מערכת הבריאות ב-1 ביולי. "יש לנו הוראות ברורות מראש הממשלה"

הממונה על השכר במשרד האוצר אילן לוין הודיע היום (שני) כי בכוונת המשרד לפנות לבית הדין לעבודה ולהוציא צווי מניעה נגד הרופאים. "הרופאים רוצים להתיש אותנו. אנחנו לא נישבר ולא נשלם - נפנה לבית הדין לעבודה ולא נמשיך את הקרקס הזה". לדבריו, "הצעדים של הרופאים לא מידתיים. הם פוגעים בציבור".

הרופאים מאיימים כי החל מחודש יולי הם יחלו לעבוד רק לפי התקנים ולא מעבר לכך. משמעות הדבר היא החרפת השביתה - פחות רופאים במשמרות ואי ביצוע תורניות על ידי רופאים מומחים. לוין אמר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו עודכן בנושא והסכים עם דרישות האוצר. "ברגע שהרופאים ייענו לדרישות האוצר הם יקבלו מה שהם רוצים", אמר לוין.

"השביתה פוגעת בתדמית הרפואה הציבורית"

לדבריו, "יש לנו הנחיה ברורה מראש הממשלה על פי הביטוי 'יתנו יקבלו'. הוא לא מוכן לפרוץ מסגרות שכר", אמר לוין. "הרופאים יקרים לכולנו אבל צריך לשפר את הרפואה הציבורית. כמו שהגיעו להסדר עם ארגון המורים אנחנו נוכל להגיע להסדר עם ארגון הרופאים רק אם לא ילכו נגד המערכת. עם המורים אנחנו הוכחנו שאם ארגון עושה שינוי משמעותי אנחנו יודעים לשלם. אני מקווה שגם הרופאים יבינו את המסר", סיכם לוין.

גם סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר, משה בר סימן, יצא נגד הרופאים. "אנחנו לא מפחדים מהרופאים. אנחנו רגועים ושקולים ומציעים להם בוררות. בית הדין יכול לקדם את המשא ומתן". מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו, אמר כי "אנחנו רוצים להפסיק את השביתה מיד. לא צריך לשבות. המשמעות היא פגיעה בתדמית של הרפואה הציבורית ובחולים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully