וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קו ההגנה של מלאדיץ': "טבח? פעלו מאחורי גבי"

לדברי בנו של פושע המלחמה שנעצר בסרביה, הוא מכחיש כל אחריות לטבח סרברניצה. דיווח: בביהמ"ש אמר מלאדיץ' כי "כל הסרבים אחראים לטבח, כי בחרו במילוסביץ'". אלפי סרבים הפגינו למענו

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: טל רזניק)

רטקו מלאדיץ', שנעצר ביום חמישי בסרביה ועומד כעת בפני הסגרה לבית הדין הבינלאומי בהאג, בו הוא מואשם ברצח עם בבוסניה, מכחיש כי הורה על טבח 8,000 המוסלמים בסרברניצה ביולי 1995, סעיף האישום העיקרי נגדו. כך טען היום (ראשון) בנו, דרקו מלאדיץ', בהודעה שהקריא בבלגרד.

תמונה עדכנית של פושע המלחמה הסרבי-בוסני רטקו מלאדיץ', שפירסם העיתון הסרבי "פוליטקה" אחרי מעצרו. AP Photo/Politika Newspaper, AP
תמונה עדכנית של מלאדיץ', שפירסם במהלך סוף השבוע עיתון סרבי/AP, AP Photo/Politika Newspaper

"הוא אמר שלא היה קשור בשום דרך למה שקרה בסרברניצה", אמר הבן. "הוא הציל את חייהם של כל כך הרבה נשים, ילדים ולוחמים. ההוראות שלו היו קודם כל לפנות פצועים, אחר כך נשים וילדים ובסוף חיילים שבויים. אם מישהו עשה את הדברים מאחורי גבו, זה לא העסק שלו. הוא לא הורה על שום דבר כזה". עוד הסביר כי את כל האמור שמע מאביו בשיחה קצרה שקיימו, אם כי "ידענו על הכל עוד מקודם".

בתוך כך, ה"אובזרוור" הבריטי פרסם היום פרטים מחקירתו של מלאדיץ' בבית המשפט בבלגרד שבפניו הובא ביום מעצרו, בהם מצטיירת תמונה מעט פחות מיתממת של עמדותיו. לפי הפרטים שנחשפו, הוא נשא בפני השופטים נאום תוכחה, והאשים אותם ב"שיתוף פעולה עם ה-CIA", ואף פנה במבט מקפיא דם לאחד מפקידי הממשל שהיו נוכחים באולם והטיח בו כי "היה יכול להורות על הריגתו בשתי הזדמנויות שונות".

ההסגרה להאג - "בתוך יומיים"

עוד נטען ב"אובזרוור", כי גם בדבריו בבית המשפט הכחיש מלאדיץ' כי הוא אחראי למעשי רצח, אך נימק זאת בצורה שונה, באומרו כי "כל הסרבים נושאים באחריות" לפשעי המלחמה שבוצעו, בכך שבחרו לנשיא יוגוסלביה את סלובודן מילושביץ', אדריכל מלחמות הבלקן.

סרבים מפגינים לאות תמיכה ברטקו מלאדיץ', פושע המלחמה שנעצר, סמוך לעיר סרייבו, בוסניה, 29 במאי 2011. רויטרס
הפגנה לאות תמיכה במלאדיץ', היום סמוך לסרייבו בירת בוסניה/רויטרס

ביום שישי קבע בית המשפט בבלגרד כי מלאדיץ' כשיר להסגרה לידי בית הדין המיוחד לפשעי המלחמה ביוגוסלביה לשעבר הפועל בהאג. עם זאת, עדיין לא ברור מתי יוסגר בפועל. הנשיא בפועל של בית הדין, מהמט גונאיי הטורקי, אמר היום לסוכנות הידיעות הטורקית "אנטוליה" כי ההסגרה צפויה להתרחש כבר מחר או מחרתיים.

בינתיים בסרביה ובבוסניה, יצאו היום אלפי לאומנים סרבים לרחובות וקיימו הפגנות תמיכה במלאדיץ', הנחשב עדיין לגיבור בקרב חלקים נכבדים מהציבור הסרבי. "אנחנו נראה לבוגדים איך סרבים אמיתיים מגינים על גיבור סרבי", אמר לרויטרס אחד המפגינים. כוחות הביטחון בשתי המדינות הגבירו היום את כוננותם מחשש שההפגנות יתפתחו לכדי התפרעויות המוניות, כפי שקרה לאחר מעצרו ב-2008 של רדובן קראדיץ', המנהיג הפוליטי של הסרבים בבוסניה בזמן המלחמה.

תמונה שהפיצה ממשלת סרביה, בה נראה מעצרו של פושע המלחמה רטקו מלאדיץ', 26 במאי 2011. AP Photo / Serbian Government, HANDOUT, AP
הרגע בו נעצר מלאדיץ', בתמונה שפירסמו הרשויות בסרביה/AP, AP Photo / Serbian Government, HANDOUT

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully