וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדימה: פתיחת מעבר רפיח - כישלון של ממשלת נתניהו

באופוזיציה תקפו את הממשלה בעקבות פתיחת מעבר רפיח בידי מצרים למעבר פלסטינים ואמרו: "שוב הוכח כי ממשלת נתניהו 'מדברת חזק' נגד חמאס - אך בפועל, בתקופתה, חמאס מתחזק"

פתיחתו הקבועה היום (שבת) של מעבר רפיח למעבר פלסטינים, בהתאם להחלטת שלטונות מצרים, עוררה תגובות שונות במערכת הפוליטית בישראל. בעוד בשמאל בירכו על המהלך, במפלגות הימין מתחו ביקורת.

לדברי ח"כ דני דנון (ליכוד), פתיחת המעבר "מוכיחה את כישלון ההתנתקות. אם תוקם מדינה פלסטינית ביהודה ושומרון, לא ירחק היום ותמונות דומות ייראו במעברי הבקעה". סגן שר החוץ דני אילון (ישראל ביתנו) אמר כי פתיחת הגבול בין מצרים לעזה "מטילה אחריות על מצרים לגבי הנעשה שם".

גם חברי מפלגת קדימה התייחסו לפתיחת המעבר ומסרו כי הדבר מהווה "פריצת מצור שהטילה ממשלת קדימה על חמאס בגיבוי בינלאומי". עוד נמסר, כי "פריצת המצור על עזה, שלא בתיאום עם ישראל ובניגוד לרצונה, היא כישלון מדיני של ממשלת נתניהו", וכי "פעם נוספת הוכח כי ממשלתו 'מדברת חזק' נגד חמאס - אך בפועל, בתקופתה, חמאס מתחזק".

ח"כ טאלב א-סנע (רע"מ-תע"ל) בירך על פתיחת המעבר ואמר כי מדובר ב"צעד אמיץ חשוב ואנושי ומבורך, פרי המהפכה המצרית. הגיע הזמן שתושבי עזה ינשמו קצת אוויר אחרי ארבע שנים של סבל ומצוקה. זכותם לחירות ועצמאות".

חמאס: "סיוע מצרי בהסרת המצור"

בחמאס הבהירו אמש כי צעד "חשוב" זה יוביל להידוק היחסים בין מצרים לחמאס. דובר הארגון סאמי אבו זוהרי אמר, כי פתיחת מעבר רפיח והכנסת ציוד לתוך עזה יסייעו בהסרת המצור על הרצועה. "צעד זה מבטא את רצינותה של ההנהגה המצרית", טען אבו זוהרי. הוא הוסיף, כי למרות הטענה לפיה ההחלטה על פתיחת מעבר רפיח התקבלה בתיאום עם הרשות הפלסטינית, "הרי שבפועל היא תבוצע בתיאום מלא עם ממשלת עזה ובתיאום עם ארגון חמאס".

תת שר החוץ בממשלת חמאס, ראזי חמד, אמר הבוקר כי עד כה לא קיבלה ממשלת חמאס הודעה רשמית ממצרים בדבר הצבת משקיפים בינלאומיים בצד הפלסטיני של מעבר רפיח, כפי שהיה נהוג בעבר. לדבריו, ממשלת חמאס דואגת להפעיל את המעבר בצורה מקצועית ועל פי חוק, ולכן "אין צורך אמיתי בהצבת משקיפים אירופיים במעבר".

מעבר רפיח נפתח הבוקר בהתאם להחלטת השלטונות במצרים. על פי החלטת המצרים, אמור המעבר להישאר פתוח באופן קבוע. בשלב ראשון התירה מצרים את כניסתם של שלושה אוטובוסים שהסיעו 150 פלסטינים מהרצועה למצרים. עדי ראייה דיווחו כי מאות פלסטינים מהרצועה הגיעו למקום, והאירוע זוכה גם להתעניינות גדולה מצד התקשורת העולמית.

מפקד משטרת המעברים והגבולות הכפוף לממשלת חמאס, סלאמה ברכה, אמר כי בקרוב מי שירצה לעבור במעבר רפיח יוכל להירשם דרך אתר האינטרנט של משרד הפנים של חמאס על מנת לקבל אישור מעבר. הוא הבטיח שמשטרת המעברים מטעם חמאס תפעל כדי לאפשר מעבר נוח ומהיר לכל הפלסטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully