וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישר שוקל להתמודד על תפקיד יו"ר קרן המטבע

ב"וול סטריט ג'ורנל" מדווחים כי נגיד בנק ישראל שוקל להגיש את מועמדותו לתפקיד, במקומו של שטראוס קהאן החשוד בניסיון אונס. פישר זוכה להערכה רבה בקרב כלכלנים בכל רחבי העולם

נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, בוחן אפשרות להתמודד על תפקיד יו"ר קרן המטבע הבינלאומית, במקומו של היו"ר היוצא דומיניק שטראוס-קאהן, החשוד בניסיון אונס. כך אמר היום (שישי) מקורב לפישר לעיתון "וול סטריט ג'ורנל". עם זאת, פישר, הזוכה להערכה רבה מצד בנקאים בכירים ושרי אוצר ברחבי העולם, יתקשה להיבחר משום שסביר להניח שלא יזכה לקולות מדינות ערב ולתמיכת המדינות המתפתחות.

קרן המטבע תודיע על שלושת המועמדים הסופיים לתפקיד עד 10 ביוני ועל הזוכה בתפקיד עד לסוף חודש יוני. האירופים צפויים לתת את תמיכתם לשרת האוצר של צרפת, כריסטין לגרדה. יו"ר הבנק המרכזי של מקסיקו, אגוסטין קרסטנס, הצפוי לגרוף את קולות המדינות המתפתחות. עם זאת, עם קרסטנס או לגארד לא יצליחו לגייס תמיכה רחבה מספיק, עשויים גורמים בקרן המטבע, המכירים היטב את פישר, לבחור בו כמועמד פשרה. לטענת גורם בארגון פישר זוכה לתמיכה גם מחוץ לישראל.

בעיה נוספת שעשויה להקשות על בחירתו היא גילו המתקדם: פישר הוא בן 67, מבוגר בשנתיים מהגיל המותר להתמודדות, אך החלטה זו ניתנת לשינוי על ידי הקרן.
בכל מקרה, לארה"ב, המחזיקה ב-17% מהקולות יש השפעה ניכרת על זהות היו"ר הבא. סביר להניח שתתמוך במועמדות לגרדה, אך עדיין אין לכך אישור רשמי. לפישר יש מספר לא מבוטל של בעלי ברית בממשלו של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, בהם גם שר האוצר טימותי גייטנר. השניים עבדו בצוותא במהלך המשבר הכלכלי שפקד את אסיה בין השנים 1997-1998. אך לא ברור האם תתקבל תמיכה שכזו. בעבר הביעה ארה"ב התנגדות לבחירת פישר לתפקיד.

פישר מאמין שהוא יוכל לבלום התנגדות למינויו בשל אזרחותו הישראלית, משום שהוא נחשב מקורב גם להנהגת הרשות הפלסטינית, בהם גם ראש הממשלה סלאם פיאד. פישר סייע לפיאד להתקדם כאשר עבד עבור קרן המטבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully