וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי המחבל מעוורתא: רוצים לחיות בשלום עם איתמר

27.5.2011 / 10:29

רגע לפני שהתביעה הצבאית תגיש את האישום נגד החשודים ברצח משפחת פוגל, ביקשו האבות להעביר מסר מפייס: "אנחנו צריכים לחיות יחד". על גזר הדין הצפוי: "בדמוקרטיה אין עונש מוות"

שלומי גבאי

(צילום: שלומי גבאי ויהושע בריינר. עריכת וידאו: טל רזניק)

משפחותיהם של שני הפלסטינים מהכפר עוורתא, החשודים ברצח חמשת בני משפחת פוגל באיתמר, הגיעו אתמול (חמישי) בפעם הראשונה לבית הדין הצבאי בשומרון, על מנת לפגוש את בניהם. בני המשפחה מתקשים להאמין שילדיהם ביצעו את הטבח הקשה. לאחר המעצר, חלק מבני המשפחה סירבו להגן על שני החשודים ואמרו כי מי שמבצע פשע שכזה, אינו בן משפחה, אולם אתמול הגיעו המשפחות בהרכב מלא לדיונים. "רק שמענו מהשב"כ ומהתקשורת שהם עשו את זה, אנחנו לא יודעים כלום ועד היום לא ראינו את ילדינו", אמרו בני המשפחה.

קרובי החשודים מוטרדים מהאפשרות שהתביעה הצבאית תדרוש לגזור על השניים עונש מוות – עונש שניתן לדרוש על עבירות קשות בדין ביהודה ושומרון. עם זאת, בני המשפחה מנסים להימנע ממחשבות על כך. "אמרו לי שבישראל אין עונש מוות", אמר לוואלה! חדשות מאזן עווד, אביו של אחד החשודים, חכים בן ה-17. האב הוסיף כי "מדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית ובדמוקרטיה אין דבר כזה עונש מוות". אביו של אמג'ד, מוחמד, החשוד המרכזי בפרשה אמר גם הוא כי "אין חוק של עונש מוות בישראל, אבל באותו זמן, רק אלוהים הוא זה שקובע מי יחיה ומי ימות".

שני האבות עדיין טוענים כי לא שמעו דבר מבניהם על כך שביצעו את המעשים. "אינני יודע מה קורה עם בני", אומר מאזן עוואד, "השב"כ עצר אותי במחסום ג'למה ואמר לי שהבן שלי אחראי לפיגוע. אני לא שמתי לב לשום דבר חריג אצל בני. הוא חי כל חייו חיים רגילים, הלך לבית ספר ובכל שנותיו לא היו איתו שום בעיות". במקביל, ביקש האב להעביר מסר של פיוס לאנשי איתמר. "אנחנו הפלסטינים והיהודים צריכים לחיות יחדיו בשלום, ולא שלום שקיים רק בעיתונים אלא שלום בלבבות. אנחנו צריכים לחיות בכבוד, הפלסטינים והיהודים, במדינה אחת".

מעצרם של אמג'ד וחכים הוארך אתמול ובתוך שבועיים צפויה התביעה הצבאית להגיש נגדם כתב אישום. בין היתר הם חשודים בחמש עבירות של גרימת מוות בכוונה (המקבילה של רצח במשפט ביהודה ושומרון) וכן בעבירות של התפרצות, קשירת קשר לביצוע פיגוע נוסף באלון מורה או באיתמר, שתוכנן להתבצע לאחר רצח בני משפחת פוגל וכן בעבירות של גניבת אמצעי לחימה. השניים נכנסו אתמול לאולם הדיונים כשהם מחויכים וקורצים למשפחותיהם. בין היתר הותר לפרסום אתמול כי השניים נתפסו הודות לדגימות DNA וטביעות אצבע, שנתפסו בזירת הפיגוע באיתמר.

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully