וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בצה"ל: אישה תועלה לדרגת אלוף

26.5.2011 / 19:41

שר הביטחון אהוד ברק והרמטכ"ל רא"ל בני גנץ החליטו כי תא"ל אורנה ברביבאי תתמנה לראש אגף כוח אדם בצה"ל. בכך תהפוך ברביבאי לאישה הראשונה שתועלה לדרגת אלוף

ראש מטה אגף כוח אדם בצה"ל, תת-אלוף אורנה ברביבאי, תתמנה לראש אכ"א הבאה ובכך תהפוך לאישה הראשונה שתועלה לדרגת אלוף בצה"ל. כך סוכם הערב (חמישי) על ידי שר הביטחון אהוד ברק והרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ. ברביבאי תחליף בתפקיד את האלוף אבי זמיר, שכיהן כראש אכ"א מאז שנת 2008.

אלוף אורנה ברביבאי. דובר צה"ל
מינוי היסטורי בצה"ל. ברביבאי/דובר צה"ל

ברביבאי נולדה בשנת 1962 והיא התגייסה לצה"ל בשנת 1981. בתפקידיה הקודמים היא כיהנה בתפקידי שלישות ומטה שונים ובהם מפקדת חיל השלישות, מפקדת חטיבת כוח אדם בזרוע היבשה, ראש מדור נשים בבקו"ם ומפקדת לשכת הגיוס בבאר שבע.

למרות מינויה ההיסטורי של ברביבאי, היו כאלה גם בצה"ל וגם מחוצה לו שלא אהבו את מה שמוגדר "הצנחה" של אישה רק לצורך מינוי של אישה בדרגת אלוף. קצינים בכירים בעבר ובהווה הגדירו את המינוי של ברביבאי כ"פופוליסטי".

בחודש ינואר האחרון הציע מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס למנות אישה לדרגת אלוף בצה"ל. בדיון בוועדה לביקורת המדינה על תהליך קבלת החלטות למינוי בכירים בצה"ל אמר לינדנשטראוס כי, "אני חושב שאולי הגיע הזמן למנות אלופה בצה"ל. הגיע הזמן לתת לכך את הדעת. יש תא"ליות שראויות לכך".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

האלוף יאיר גולן לפיקוד צפון

פרט למינוי של ברביבאי, סיכמו הערב שר הביטחון והרמטכ"ל על עוד שני מינויים מעניינים. הראשון והצפוי שבהם הוא מינויו של יאיר גולן, שפיקד עד כה כמפקד פיקוד העורף, לתפקיד אלוף פיקוד הצפון. גולן יחליף בתפקיד את האלוף גדי אייזנקוט שיישאר בצה"ל וייצא לשנת לימודים. לאחר מכן צפוי אייזנקוט להתמנות לסגן הרמטכ"ל ולהתמודד על תפקיד החייל מספר אחת לאחר סיום כהונתו של גנץ.

מינוי מעניין נוסף הוא קידומו של תת-אלוף אייל אייזנברג, שפיקד עד לאחרונה על אוגדת עזה, לתפקיד אלוף פיקוד העורף. עברו של אייזנברג הוכתם בעיקר לאחר מלחמת לבנון השנייה, אז פיקד על עוצבת האש ועל תפקודו ספג ביקורת קשה בדו"ח וינוגרד. בין היתר ספג ביקורת על תפקוד האוגדה במהלך הקרב בכפר דבל בו נהרגו תשעה חיילים.

הביקורת הוקדשה בין היתר לפינוי הנפגעים הבעייתי וכן על כך שמרבית תוכניות האוגדה לא יצאו אל הפועל. למרות הביקורת החליט אייזנברג שלא לפרוש מהצבא והמשיך לתפקיד מפקד אוגדת עזה במהלך מבצע "עופרת יצוקה". תפקודו במהלך המבצע זכה להערכה רבה אולם לאחר המבצע התברר כי אייזנברג הועמד לדין משמעתי בעקבות ירי אל עבר מתחם אונר"א. כאמור, למרות ההעמדתו לדין קידומו לא נפגע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully