וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפקט שטראוס-קאהן: שר צרפתי חשוד בהטרדה

2 עובדות בעיירה ליד פריז טוענות כי השר ז'ורז' טרון הטריד אותן מינית כשהיה ראש העיר, במסווה של "מסאז' ברגליים". אחת מהן הודתה: לא הייתי שוברת שתיקה אלמלא מעצר יו"ר קרן המטבע

כשהתפוצצה בתחילת החודש פרשת דומיניק שטראוס-קאהן, יו"ר קרן המטבע הבינלאומית ומועמד מוביל לנשיאות צרפת המואשם בניסיון לאנוס חדרנית במלון בניו יורק, דיברו רבים על "חשבון הנפש" הדרוש בצרפת - מדינה בה הושתקו במשך שנים פרשות מעין אלו, בשם השמירה על פרטיותם של אישים פוליטיים אלו ואחרים. רבים מהפרשנים העריכו כי כעת החל עידן חדש, וצפו כי בקרוב תיתפח תיבת פנדורה של סיפורי תקיפה והטרדה של נשים בידי גברים בעלי שררה. היום (רביעי) הופיעה הסנונית הראשונה: שתי נשים מאשימות שר בממשלת צרפת בהטרדה מינית, ואחת מהן אף אמרה במפורש: לא הייתי שוברת את שתיקתי אלמלא מעצרו של שטראוס-קאהן.

העיתון "לה פריזיאן" דיווח היום כי שתי עובדות לשעבר ברשות המקומית של העיירה דרביל הסמוכה לפריז, בת 36 ובת 34, טוענות כי השר לענייני שירות ציבורי, ז'ורז' טרון - חבר מפלגת השלטון של ניקולא סרקוזי, שהתמנה לשר בשנה שעברה - הטריד אותן מינית כמה פעמים בין 2007 ל-2010, אז כיהן כראש עיריית דרביל. את מעשיו, לטענתן, כיסה באיצטלה של "מסאז' ברגליים". לא פורסמו פרטים לגבי אופיים המדויק של המעשים. פרקליטן של שתי המתלוננות, ז'ילבר קולאר, אמר היום לרויטרס כי הגיש השבוע את תלונתן למשרד התובע הציבורי.

דומיניק שטראוס-קאהן החשוד באונס, בשימוע בעניינו בבית המשפט, ניו יורק, 16 במאי 2011. Emmanuel Dunand, Pool, AP
הביא לפתיחת תיבת פנדורה? שטראוס-קאהן בבית המשפט/AP, Emmanuel Dunand, Pool

פרקליטו של טרון וגם טרון עצמו הכחישו בתוקף את ההאשמות. טרון אמר לרויטרס כי עדכן את ראש הממשלה פרנסואה פיון בפרשה, בהוסיפו כי שתי המתלוננות הן נשים שפוטרו מעבודתן בעירייה, ומנסות להתנקם בו.

"כשראיתי את החדרנית הקטנה ההיא, שמסוגלת לעמוד מול דומיניק שטראוס-קאהן", סיפרה אחת המתלוננות לעיתון, בראיון בו הוצגה בשם הבדוי "לורה", "אמרתי לעצמי שאין לי את הזכות לשמור על שתיקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully