וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי יומיים: פונה המאחז שהוקם ליד מעלה אדומים

25.5.2011 / 8:33

כוחות משטרה פינו את המאחז שהקימו מתנחלים באזור E-1 השנוי במחלוקת. הפינוי עבר ללא הפרות סדר. בוני המאחז מבטיחים להקימו מחדש: "נמשיך לבנות ולהתיישב בכל מקום"

יומיים בלבד לאחר שהוקם, פונה הבוקר (רביעי) המאחז "מבשרת אדומים", שהוקם סמוך למעלה אדומים. המאחז שנבנה באזור E-1 השנוי במחלוקת, הוקם ביום שני בזמן שראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בוושינגטון עם סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. כוחות גדולים של משטרה השתתפו בפינוי שעבר ללא הפרות סדר. פעילי "התנועה לבניין יהודה ושומרון", מבוני המאחז, הבטיחו להקימו מחדש. לדבריהם, "לא נישבר מבריונות היס"מ ומרדיפת הצעירים, נמשיך לבנות ולהתיישב בכל מקום ובכל זמן".

באזור E-1 הבנייה אינה מקודמת, בעיקר בשל לחץ אמריקאי. עם הקמת המאחז "מבשרת אדומים" ביום שני, אמר פעיל הימין מאיר ברטלר כי "כצעד ראשון מתוך מטרה ליצור רצף טריטוריאלי בין מעלה אדומים לירושלים, הוחלט להקים נקודת התיישבות חדשה ולרכז את עיקר המאמצים באזור הזה". ברטלר הוסיף כי "התיישבות יהודית ב-E-1 תמנע רצף טריטוריאלי פלסטיני בין בית לחם לרמאללה. עלינו להבהיר לאמריקאים שכל הארץ היא E-1. דווקא במקום שהעולם כולו לוחץ שלא לבנות בו, צריך לבנות בתגובה לכוונות להקים מדינה פלסטינית. על הממשלה להצהיר כי תקים אלפי יחידות דיור במבשרת אדומים ותמנע את הקמת המדינה הפלסטינית".

אנשי "התנועה לבניין יהודה ושומרון" חשפו השבוע תוכנית התיישבות כוללת המוגדרת על ידם כ"אמצעי לפריצת דרך להתיישבות באזורים אסטרטגיים ביהודה ושומרון". התוכנית כוללת רשימה של 41 מקומות בהם מתוכננים לקום מאחזים בחודשים הקרובים, זאת במטרה למנוע רצף טריטוריאלי פלסטיני בשטח.

בין המקומות המסומנים על ידי המתנחלים ניתן למצוא את "ציר ולרשטיין" הסמוך לרמאללה ואזור ביר זית. כמו כן, מתוכננת גם בנייה בשכונת השומרונים הסמוכה לשכם, איוש מחדש של מחנה שדמה הסמוך לבית לחם, כניסה מחדש לבית המריבה בחברון וכן כניסה לחנויות השוק הסיטונאי בעיר ולבית שפירא, איוש בסיס נטוש ליד צומת תפוח, חידוש ההתיישבות בסבסטיה והרחבת המאחזים באזור E-1 הסמוך למעלה אדומים. לדברי הפעילים, מדובר ב"בנק מטרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully