וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה נגד רה"מ: פעילי ימין התבצרו בבית בחברון

24.5.2011 / 8:27

כמחאה על נאומו של ראש הממשלה בוועידת השדולה הפרו-ישראלית בארה"ב, איפא"ק, פרצו פעילי ימין ל"בית שפירא" שבחברון והתבצרו במקום. שישה נעצרו בהם הפעיל הבולט איתמר בן גביר

שישה פעילי ימין נעצרו הלילה (שלישי) לאחר שפרצו עם מספר פעילים נוספים, חברי "התנועה לבניין יהודה ושומרון", ל"בית שפירא" שבישוב היהודי בחברון והתבצרו במקום. זאת לטענתם, במחאה על נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בוועידת השדולה הפרו-ישראלית, איפא"ק. כל הפעילים שוחררו ממעצר במהלך הלילה.

הפעילים קראו קריאות נגד ראש הממשלה ובעד ההתיישבות ביהודה ושומרון. כוחות גדולים של משטרה ומשמר הגבול פינו את הפעילים ללא אלימות ואף עיכבו לחקירה שלושה עיתונאים שנכנסו עמם. במקום נעצר גם פעיל הימין איתמר בן גביר שאמר בתגובה, כי "נתניהו ואובמה יכולים להמשיך לדבר על גבולות 67', אבל מי שייקבע את הגבולות יהיו הפעילים בשטח".

כזכור, אתמול חשפו חברי התנועה את תוכניתם לחודשים הקרובים, לפיה יקימו עשרות מאחזים כדי למנוע רצף טריטוריאלי של המדינה הפלסטינית. אחת הנקודות המתוכננות להקמת מאחז חדש היא בית שפירא שפונה בעבר מספר פעמים. הפעילים מתכננים את הקמת המאחזים בתגובה לכוונת הרשות הפלסטינית לפנות לאו"ם בספטמבר על מנת לקבל הכרה במדינת פלסטין.

חלק מהתכנית החל להתממש כבר אתמול, כאשר פעילי התנועה הקימו מאחז באזור E-1 השנוי במחלוקת בסמוך למעלה אדומים. מדובר באזור שהבנייה בו איננה מקודמת, בעיקר בשל לחץ אמריקאי. הפעילים הגיעו למקום והחלו בהקמת מבנים אירעיים, זאת לאחר שלדבריהם החרימה המשטרה שני אוהלים וקראוון נייד שהיו אמורים לשמש אותם להקמת המאחז.

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully