וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל איומי פלסטינים: בוטל ביקור ח"כים בקבר יוסף

פנחס וולף ויהושע בריינר

24.5.2011 / 7:53

מערכת הביטחון ביטלה ביקור של חברי כנסת בקבר יוסף מחשש להתפרעויות של פלסטינים. הביקור היה אמור להיערך במלאת 30 יום לרצח בן יוסף לבנת

איומי הפלסטינים הצליחו להכניע את מערכת הביטחון: השב"כ ביטל אמש בהתראה קצרה מאוד ביקור שתוכנן להתקיים הבוקר (שלישי) בקבר יוסף שבשכם של שרת התרבות והספורט לימור לבנת, 15 חברי כנסת, חברי שדולת ארץ ישראל, וראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה. זאת בשל חשש מהתפרעויות של פלסטינים במהלך הביקור.

את ההודעה הרשמית על ביטול הביקור שתוכנן להתקיים במלאת 30 יום לרצח אחיינה של השרה, בן יוסף לבנת, קיבלו ראשי השדולה, חברי הכנסת זאב אלקין (ליכוד) ואריה אלדד (האיחוד הלאומי) מקצין הכנסת יוסי גריף.

חיכוכים בין מערכת הביטחון לפוליטיקאים החלו עוד בטרם הביקור, כאשר למרות דרישת חברי הכנסת והמתנחלים לאפשר לעיתונאים לסקר את האירוע, סירבו בצה"ל לאפשר להם להיכנס למתחם הקבר. באופן יוצא דופן, תוכנן הביקור להתקיים לאור יום. זאת למרות שביקורים בקבר יוסף נערכו בעשר השנים האחרונות, מאז נטש צה"ל את המתחם בתחילת האינתיפאדה השנייה, רק בלילה.

"שר הביטחון ברק ומערכת הביטחון הוכיחו שאינם מסוגלים לעמוד בדיבורם לאפשר ביקור ביום ה-30 לרצח בן יוסף לבנת על ידי שוטר פלסטיני ולהבטיח את קיום הסכמי אוסלו המשאירים את השליטה בקבר יוסף בידי ישראל", תקפו אלקין ואלדד. "ההחלטה היא כניעה לאיומי טרור של הרשות הפלסטינית שהסיתה את הציבור הפלסטיני להתנגד באלימות לביקור. השדולה תמשיך לפעול למימוש הזכות לבקר בקבר יוסף באור יום ולא כגנבים בלילה".

"מערכת הביטחון התקפלה מול אספסוף מאיים"

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, אמר כי "כאזרחי המדינה, אנו יותר מיכולים לצפות כי מערכת הביטחון לא תיכנע לאיומי אלימות, ולא תחשוש לממש את ריבונות מדינת ישראל במקום כל כך קדוש. סאגת האיומים וההתקפלות התמוהה מולם רק ממחישה כמה המצב אבסורדי ובלתי מתקבל על הדעת, כשהדרג הפוליטי מונע מצה"ל לממש את ריבונות מדינת ישראל ולשמור על חברי כנסת בתפילה מקום כמו קבר יוסף בגלל איומים למיניהם. אם צה"ל היה שולט בקבר יוסף, אבסורד כזה לא היה מתרחש. אנו נעמוד על כך שהביקור יתקיים מחדש בזמן הקרוב".

יו"ר מועצת יש"ע דני דיין אמר בתגובה כי "לפני עשר שנים אהוד ברק וזרועות הביטחון נכנעו לטרור והפקירו את קבר יוסף לאספסוף המשתולל. היום ברק וזרועות הביטחון שוב נכנעו באותו מקום לאותו אספסוף מאיים. כמו אז כן עכשיו, הרשות הפלסטינית היא זו שמובילה את הטרור, את ההשתוללות ואת האיומים".

ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) שהיה בין הח"כים שהיו אמורים לבקר בקבר יוסף הבוקר אמר, כי "ההתקפלות של מערכת הביטחון מול המחבלים בשכם היא המשך חרפת הפקרת מדחת יוסוף, הפקרת בן יוסף לבנת והבריחה מכל התמודדות מול המבקשים להשמיד אותנו. נתניהו וברק מוכיחים שוב ושוב כי הטרור משתלם".

השרה לבנת סירבה להגיב לביטול הביקור, ומדובר צה"ל טרם נמסרה תגובה.

לפניות לכתבים: joshjosh@walla.com, pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully