וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופטים ארבל, ג'ובראן ונאור ידונו בערעור קצב

23.5.2011 / 13:05

ביהמ"ש העליון הודיע כי הרכב של שלושה שופטים הנחשבים "מחמירים" הם שידונו בערעור שהגיש הנשיא לשעבר, שהורשע באונס. עוד נקבע כי הדיונים יחלו באוגוסט

השופטים מרים נאור, עדנה ארבל וסלים ג'ובראן הם שידונו בערעורו של הנשיא לשעבר, משה קצב, על הרשעתו באונס - כך הודיע היום (שני) בית המשפט העליון. עוד נקבע כי הדיון ייערך בשלושה מועדים החל מ-8 באוגוסט. השופטים ביקשו מעורכי הדין לשריין יומיים נוספים למקרה הצורך. בהחלטת בית המשפט העליון נמסר כי בשל היקף הערעור, בשל הצורך לייחד לשמיעתו ימי דיונים מלאים ובשל העומס על השופטים, הדיונים יתקיימו בפגרה.סביר להניח שקצב ופרקליטיו התאכזבו לשמע ההרכב שידון בערור, שכן מדובר בהרכב הנחשב למחמיר.

בהחלטת בית המשפט העליון נמסר כי בשל היקף הערעור, בשל הצורך לייחד לשמיעתו ימי דיונים מלאים ובשל העומס על השופטים, הדיונים יתקיימו בפגרה.

בשבוע שעבר החליט בית המשפט העליון לעכב את כניסתו של הנשיא לשעבר משה קצב עד להכרעה בערעור שהגיש. השופט יורם דנציגר, כתב כי יש לבחון מחדש את החלטות בית המשפט המחוזי, בנוגע להרשעת קצב באישומים הנוגעים לאונס של א' ממשרד התיירות. זאת בשל טענות ההגנה השונות. השופט הסביר כי בכל הנוגע לאישומי האונס, הטענות שהעלה קצב בערעור אינן משוללות יסוד. מנגד, הוסיף השופט דנציגר, כי הסיכוי של קצב לזיכוי בעבירות האחרות קצב לזיכוי בעבירות האחרות אינו גבוה.

בכל הקשור לאישומים באונס, כתב השופט דנציגר, כי לא ניתן לומר כי סיכויי הערעור של קצב משוללים יסוד והוסיף כי לא ניתן להתעלם מהעובדה שקצב היה משוחרר ללא תנאים מגבילים לאורך כל תקופת משפטו וגם בכך יש להתחשב. השופט הוסיף כי עיקרון השוויון לפי החוק, קובע כי אין להעניק לקצב עדיפות על פני נאשמים אחרים רק בשל עובדת היותו נשיא לשעבר, אולם לא ראוי לגרוע מזכויותיו, אך בשל התפקיד הרם שאותו מילא בשעתו.

פרקליטו של קצב, עו"ד אביגדור פלדמן, מסר בתגובה להחלטת השופט דנציגר כי "אין בהחלטה זו כדי לומר שום דבר ביחס לתוצאת הערעור, אך היא כן אומרת שבית המשפט העליון קבע שהטענות שלנו אינן טענות בעלמא, דבר שעומד בניגוד להחלטה הנחרצת והחד משמעית של בית המשפט המחוזי, שלא השאירה שוליים זהירים של ספק.

הרשיעה את דרעי

השופטת נאור, שצפויה להתמנות אחרי ביניש לנשיאת בית המשפט העליון, נחשבת משפטנית בחסד, ושופטת "פליליסטית". היא נחשבת שופטת תכליתית, שלומדת לעומק את התיקים שלפניה ומנהלת היטב את הדיונים. נאור לא עושה חיים "קלים" לפרקליטות בדיונים שבהם היא יושבת, אולם נחשבת למחמירה. בין השאר, היא עבדה בתחילת דרכה בפרקליטות, ולאחר מינוי לשופטת ישבה בהרכב שהרשיע את אריה דרעי וגזר עליו ארבע שנות מאסר, שהופחתו לשלוש בעליון וישבה בהרכב שקבע שניתן להסגיר את האחים אברג'יל לארה"ב.

גם השופטת ארבל נחשבת ל"פליליסטית" מובהקת. לפני מינויה לעליון היא כיהנה כפרקליטת המדינה, ובין השאר המליצה להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון בפרשת האי היווני. כמו כן, גם היא ישבה בהרכב שדן בעתירת ההסגרה של האחים אברג'יל. "כשיש ספק, אז אצלה אין ספק", אמר עו"ד פלילי בכיר.

ג'ובראן הוא השופט הערבי הראשון במינוי קבע בבית המשפט העליון וגם הוא נחשב למומחה בתחום הפלילי. בין השאר, כתב פסק דין שבו נקבע לראשונה כי אם אישה מתחרטת במהלך יחסי מין אז מדובר באונס. "על בית משפט זה כנושא הדגל של זכויות האדם לחופש הפרט במדינת ישראל לעמוד ולהכריז בקול כי בכל עת ובעת שעה מותר לאדם להחליט מה יעשה בנפשו ובגופו", כתב בפסק הדין. ג'ובראן ישב גם בראש ההרכב שדחה את ערעורם של השוטרים מנהריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully