וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: "עצרנו רשת של 30 מרגלים אמריקאים"

אירן הודיעה כי עצרה רשת של 30 בני אדם החשודים בריגול למען ארה"ב. על פי החשד, הרשת שהופעלה על ידי ה-CIA פעלה לגיוס סוכנים אירנים, במטרה שיספקו מידע בין השאר על תוכנית הגרעין

משרד המודיעין האירני הודיע היום (שבת) כי עצר רשת של 30 בני אדם החשודים בריגול למען ארצות הברית, כך דווח ברשת הטלוויזיה הממלכתית האירנית. "בזכות מאמץ מודיעני של סוכני המודיעין האירנים, רשת מורכבת של מרגלים הקשורה לארצות הברית אותרה והושבתה", נאמר בהצהרת המשרד.

עוד נמסר, כי הרשת נוהלה על ידי סוכנות הביון האמריקאית, ה-CIA, ופעלה לגיוס סוכנים אירנים באמצעות המשלחות הדיפלומטיות של ארצות הברית במדינות שונות וביניהן איחוד האמירויות מלזיה וטורקיה. עוד נטען כי הסוכנים המגוייסים התבקשו לרגל אחר מוסדות המחקר באירן, אוניברסיטאות, תכניות גרעין ועוד.

בתוך כך, שני מטיילים אמריקאים, ג'וש פטאל ושיין באואר, שנעצרו באירן בחשד לריגול בשנת 2009 עדיין כלואים וטרם נשפטו, זאת לאחר שמשפטם נדחה שוב לפני עשרה ימים. יחד עמם נעצרה גם שרה שוורד, ארוסתו של באואר, אולם היא שוחררה בשנה שעברה בשל מה שהוגדר על ידי אירן "מניעים הומנטיריים", ושבה לארה"ב.

מוקדם יותר היום דווח כי בית המשפט באירן החליט להדיח את סגן הנשיא האירני, חאמיד באקאי, מהממשלה ומהשירות הציבורי למשך ארבע שנים. באקאי הודח בשל הרשעתו בביצוע "חריגות" שלא פורטו כשהיה ראש ארגון המורשת, התרבות והתיירות באירן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully