וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה משיבה לאובמה: "מנצל המצב באזור לטובתו"

20.5.2011 / 12:11

בסוריה לא אהבו, בלשון המעטה, את המתקפה מצד נשיא ארצות הברית בנאומו אמש. בעיתון סורי המזוהה עם המשטר, נכתב כי "אובמה עשה שימוש בבורות שלו כדי להכתיב רצונות על מדינה ריבונית"

בתגובה לנאומו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה, במהלכו פרש את מדיניותו כלפי המזרח התיכון ותקף את משטרו של נשיא סוריה בשאר אסד, אומרים בסוריה כי אובמה מנסה לנצל את האירועים במזרח התיכון לטובתו. במאמר שפורסם הבוקר (שישי) בעיתון הסורי הממסדי "א-ת'אוורה", נכתב כי אובמה ניסה בנאומו לרכוב על גל השינויים במזרח התיכון ולהפוך את האירועים לכלי שרת בידיו במטרה להתערב בנעשה במדינות האזור.

"הוא מעניק תגמולים כאן, מאיים בסנקציות שם, כל אלה תחת הסיסמה של 'הגנה על הדמוקרטיה והחירויות' שאותה הוא משמיע ללא שום כיסוי למילים הללו", נכתב עוד. כותבי המאמר תוקפים את אובמה שבחר להביע עמדות תקיפות כלפי סוריה ולדרוש ממנה לקדם רפורמות: "הוא לא שכח לעשות שימוש בבורות שלו כדי להכתיב את רצונותיו על מדינה ריבונית", נכתב.

לדברי כותבי המאמר, המזוהים עם הקו שמכתיב המשטר הסורי בהנהגת הנשיא אסד, אובמה מסתכל על האירועים בסוריה בצורה בלתי אובייקטיבית ומתעלם "מכך שיש כנופיות טרור נפשעות שרוצחות אזרחים וחיילים והורסות את הרכוש הציבורי והפרטי במדינה".

גם בבחריין הגיבו לנאומו של אובמה, אך בנימה מעט יותר חיובית. יורש העצר הבחרייני, השייח' סלמאן בן חמד אל חליפה, אמר כי בכוונת המלך לקדם דיאלוג עם כל חלקי העם ולקדם רפורמות על מנת ששאיפותיו של העם הבחרייני "ייענו". אל חליפה הבהיר עוד כי ארצו תמלא אחר כל האמנות הבינלאומיות הנוגעות לזכויות האדם.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully