וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת משבר? נתניהו לא מנע דיון על בנייה בהר חומה

19.5.2011 / 12:07

למרות הסמיכות ליציאתו לביקור בארה"ב, ראש הממשלה נתניהו לא מנע מהוועדה המחוזית לדון באישורי בנייה בהר חומה ובפסגת זאב. בלשכת נתניהו סירבו להתייחס לדברים

ראש הממשלה בנימין נתניהו לא מנע מהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בירושלים לדון באישורי בנייה בהר חומה ובפסגת זאב. בשל כך, בכוונת הוועדה לדון היום (חמישי) אחר הצהריים באישורי הבנייה כמתוכנן. על פי הנוהל, שהונהג מאז התקרית לאחר אישור 1,600 יחידות הדיור ברמת שלמה בעת ביקור סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בישראל, לשכת ראש הממשלה מודיעה למשרד הפנים על תאריכים "בעייתיים" לאישורי בנייה בשכונות בירושלים שמעבר לקו הירוק, בימים שיש בהם רגישות מדינית.

במרצ הגיבו בזעם על ההחלטה והגדירו אותה "איוולת מדינית פירומנית". עוד נמסר כי "זהו שיעור נפסד בציניות, שחושף את אופקיו המדיניים של ראש הממשלה וכוונותיו, שפניו לפיוס מבית - אך לא עם הפלסטינים". מזכ"ל שלום עכשיו, יריב אופנהיימר, גינה אף הוא את ההחלטה. לדבריו, "נתניהו מקריב את היחסים עם ארצות הברית לטובת נאמנות למתנחלים וראשי הימין בירושלים. לא מדובר רק בעיתוי אומלל אלא גם במדיניות אומללה שמסכנת את מעמדה של ישראל בעולם".

היום, בניגוד לעבר, לשכת ראש הממשלה לא ביקשה דבר, ועל פי הידוע גם אין בכוונתה לבקש לדחות את הדיון, למרות שבלשכה יודעים על הדיון המתוכנן. מלשכת ראש הממשלה סירבו להתייחס לדברים. ראש הממשלה ימריא הלילה, בשעה 23:30 מישראל לארצות הברית. מחר הוא צפוי להיפגש עם הנשיא האמריקאי ברק אובמה, ובשבוע הבא, בימים שני ושלישי הוא ינאם בוועידת איפא"ק ובקונגרס האמריקאי.

עוד לפני הפגישה, אובמה צפוי לשאת נאום על המזרח התיכון. סגן מזכירת המדינה האמריקאית, ג'ים שטיינברג, התייחס היום לנאום הצפוי. בפגישתו עם מקבילו הישראלי, דני אילון, אמר כי, "לישראל אין מה לדאוג מהנאום. הערכים והאינטרסים של שתי המדינות משותפים". ואילו אילון אמר לקראת הנאום כי "בלי שום ספק שארה"ב הייתה ותישאר הידידה הטובה ביותר של ישראל, על בסיס ערכים ואינטרסים משותפים. אין לי ספק שהנאום יהיה נדבך נוסף לחיזוק היחסים האסטרטגיים בין ישראל לארה"ב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully