וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת עו"ד פינקלשטיין: הוגש אישום בניסיונות רצח

19.5.2011 / 9:09

עו"ד גור פינקלשטיין וחמישה מבני משפחת בכר מיפו הואשמו בשורת עבירות חמורות, בהן ניסיונות רצח, חבלה והצתה. פינקלשטיין עצמו מואשם שניסה לרצוח את בן זוגה של גרושתו

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

לבית משפט המחוזי בתל אביב הוגש הבוקר (חמישי) כתב אישום נגד עו"ד גור פינקלשטיין ועוד חמישה מבני משפחת בכר מיפו, בגין שורה ארוכה של עבירות חמורות, בהן ניסיונות רצח, חבלה והצתה. לפי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורכי הדין זוהר דולב ויוני חדד מפרקליטות מחוז תל אביב, עולה כי במשך כשנה ניסו פינקלשטיין ובני משפחת בכר אותם שכר, לפגוע בשורה של אנשים, בהם בכיר בעיריית תל אביב שוטה חובל ובן זוגה של גרושתו של פינקלשטיין, דניאל כהן וכן ניסיון לרצוח אדם בשם אליא זקאק וניסיון להצית ולפוצץ את מבנה הסיינטולוגיה ביפו. פינקלשטיין עצמו מואשם בניסיון רצח אחד של דניאל כהן.

עו"ד גור פינקלשטיין, מואשם בהנחת מטען חבלה, הצתה ורצח בן זוגה של גרושתו, מאי 2011. נמרוד סונדרס
שילם כ-250 אלף שקלים לנאשמים האחרים. פינקלשטיין ופרקליטו עו"ד אבי חימי, הבוקר בבית המשפט/נמרוד סונדרס

לטענת הפרקליטות, פינקלשטיין ניסה לפגוע בחובל לאחר שזה הוציא צו הפסקת עבודה למבנה הסיינטולוגיה שבבעלות פינקלשטיין. פינקלשטיין והנאשמים האחרים הטמינו מטען חבלה שייצרו מתחת לרכבו של חובל. מהפיצוץ נגרם נזק לרכב ולכלי רכב שחנו בסמוך, אולם חובל עצמו לא נפגע. לאחר שניסיון החיסול כשל, ניגש אחד הנאשמים (יוסף בכר) אל חובל סמוך למקום עבודתו בעירייה, הציג עצמו כשוטר וביקש ממנו לעצור את הרכב ולצאת ממנו ואז תקף אותו באמצעות שוקר חשמלי והיכה אותו בפניו. כתוצאה מכך נגרמו לחובל חבלות בשפתו, לסתו ושיניו.

כמו כן נטען כי פינקלשטיין ניסה לפגוע בכהן בשל סכסוך משפטי בינו לבין גרושתו, שנסב סביב משמורת על בנם המשותף. לטענת הפרקליטות, מספר אנשים ארבו לכהן מחוץ לביתו, וניסו לפגוע בו באמצעות סכין וחומצה ובאחת הפעמים גם היכו אותו ובהמשך החליטו לרצוח את כהן והטמינו מטען חבלה מתחת לרכבו והפעילו אותו באמצעות שלט רחוק לאחר שכהן הכניס את בתו בת ה-3 לרכב. כתוצאה מהפיצוץ נפצע כהן ונותח בבית החולים ובתו סבלה מפגיעת הלם. לאחר שניסיון הרצח כשל, תכננו הנאשמים לרצוח גם את גרושתו של פינקלשטיין, אולם מעצרם מנע ניסיון לפגוע בה.

בכתבי האישום מתוארים עוד שני ניסיונות רצח. האחד כאמור של אדם בשל אליא זקאק. זקאק הגיש תביעה נגד ניזאר בכר בעקבות סכסוך בנוגע לעסקת נדל"ן, כאשר בכר קשר עם אחרים שהטמינו מטען חבלה לרכבו של זקאק במטרה לגרום למותו. כתוצאה מפיצוץ המטען נפצע בנו של זקאק, מישל, שבנס לא נהרג. כמו כן, חלק מהנאשמים לא כולל פינקלשטיין, קשרו קשר לרצוח את השייח' נואר דאכה, באמצעות הטמנת מטען חבלה לרכבו, שהיה אמור להתפוצץ בצאתו ממסגד חסן בק ביפו. לאחר מכן הם התכוונו לרסס על קיר המסגד את הכתובת "תג מחיר", על מנת להסית את החדשות מהם, אולם בשל מעצרם לא יצא אל הפועל ניסיון החיסול.

"ישנה סכנה לחייו של פינקלשטיין"

לפינקלשטיין מיוחסות גם עבירות של הצתה וניסיון לפוצץ את מבנה הסיינטולוגיה ביפו. לפי כתב האישום, פינקלשטיין שימש כיזם שיפוץ המבנה וקיבל עבור השיפוץ עמלה. במסגרת הקשר לפגוע במבנה, החנו הנאשמים משאית עמוסה בבלון גז ודלק ליד המבנה והזרימו דלק לתוך המבנה, ולאחר מכן הציתו אותו. הם ניסו להצית את המבנה פעם נוספת. לטענת הפרקליטות, עבור ניסיונות הרצח שילם פינקלשטיין לנאשמים האחרים, ששניים מהם הכיר במסגרת קשרי עבודה, כ-250 אלף שקלים.

פרקליטו של פינקלשטיין, עו"ד אבי חימי, אמר בדיון כי בעקבות הפרסומים בנושא, ישנה סכנה לחייו של פינקלשטיין וביקש מבית המשפט להורות לשירות בתי הסוהר להפרידו מאסירים אחרים. בדיון התברר כי פינקלשטיין מוחזק בתא מעצר נפרד ואינו מובל עם שאר העצירים. פינקשלטיין עצמו לא השיב לשאלות העיתונאים. מעצרם של הנאשמים הוארך עד החלטה אחרת בנושא.

עורכי הדין איתן און ואודי און המייצגים ארבעה מבני משפחת מכר אמרו בתגובה כי "אנחנו בעצם עומדים בפתחו של ההליך הפלילי ומומלץ לכולם להתאזר בסבלנות שכן עוד מוקדם מדי לקבוע ממצאים. מה שכן ניתן לומר בשלב זה הוא שאנחנו מייצגים אנשים נורמטיביים לחלוטין וכל ניסיון להציג אותם כחלק מכנופיה או ארגון פשע פשוט חוטא למציאות בה אנו חיים ופוגע בשמם הטוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully