וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן לאדן לפני מותו: "תומך במהפכות בעולם הערבי"

"השמש של המהפכה זרחה מאזור המגרב, האור שלה הגיע מטוניסיה" - כך נשמע מנהיג אל-קאעדה בהקלטה שאורכה 12 דק' שבוע לפני מותו. הוא קרא לתומכיו "להגן על האנשים שנאבקים ברודנים"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל)

ארגון אל-קאעדה הפיץ הלילה (חמישי) באתרי אינטרנט איסלמיים הקלטה של מנהיג הארגון, אוסמה בן לאדן, שחוסל בתחילת החודש על ידי חיילי צבא ארצות הברית בפשיטה על מתחם המגורים שלו באבוטאבד שבפקיסטן. לדברי הארגון, בן לאדן הוקלט כשבוע לפני מותו. ההקלטה הוכנסה לסרטון וידאו שאורכו למעלה מ-12 דקות.

בהקלטתו שיבח בן לאדן את המהפכות בעולם הערבי, שהחלו בטוניסיה והתפשטו למדינות רבות בצפון אפריקה ובמזרח התיכון. "השמש של המהפכה זרחה מאזור המגרב (צפון-מערב אפריקה), האור של המהפכה הגיע מטוניסיה", אמר בן לאדן בהקלטתו, "זה הוביל לשקט לאומי וגרם אושר לתושבים".

בן לאדן המשיך והביע את תמיכתו במאמצים להפיל מנהיגים "רודנים" נוספים בעולם הערבי וקרא לתומכי אל-קאעדה "להקים חדר מבצעים שעוקב אחר האירועים ובמקביל להגן על האנשים שנאבקים להפיל את הרודנים העומדים בראש מדינתם". לדבריו, "טוניסיה הייתה הראשונה אבל מהר מאוד האבירים ממצרים שאבו השראה מאנשי החופש בטוניסיה לכיכר תחריר. זה הסב דאגה לשליטים".

לפני כשבוע וחצי דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית כי מנהיג אל-קאעדה הזהיר בקלטת האחרונה שהכין לפני שחוסל כי אמריקה לא תזכה לביטחון כל זמן שהפלסטינים לא יזכו לביטחון. לפי הדיווח, המתבסס על פרסום באתר איסלמי, פנה בן לאדן בהקלטה לנשיא ארצות הברית, ברק אובמה ואמר כי "אמריקה לא תוכל לחלום על ביטחון עד שאנו נחיה בביטחון בפלסטין. זה לא צודק שאתם תחיו בשלום בזמן שאחינו בעזה חיים בתחושת חוסר ביטחון". בן לאדן סיכם את דבריו ואמר: "בהתאם לכך, ובעזרת אללה, התקיפות שלנו נגדכם יימשכו כל עוד אתם תמשיכו לתמוך בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully