וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופאים מחריפים השביתה: בראשון - שביתה כללית

אריאל נוי

18.5.2011 / 14:56

ההסתדרות הרפואית הודיעה כי ביום ראשון תתקיים שביתה כללית בכל בתי החולים ברחבי הארץ. במקביל יערכו הרופאים הפגנה גדולה בחניון רידינג בתל אביב

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק)

הרופאים מחריפים את צעדיהם: יו"ר ההסתדרות, ד"ר ליאוניד אידלמן, אמר היום (רביעי) כי ביום ראשון הקרוב תתקיים שביתה כללית בכל בתי החולים בארץ. במקביל, תתקיים בחניון רידינג הפגנה גדולה של רופאים. לדבריו, זהו צעד ראשון לקראת החרפת המאבק, מכיוון שהמשא ומתן נמצא במבוי סתום.

בכנס שנערך מוקדם יותר היום בתל אביב ואשר עסק במחסור של אלפי רופאים בישראל, נחשפו נתונים מדאיגים. בכנס שנערך תחת הכותרת "איך הגענו למצב הזה?" הוצג סקר שבו השתתפו 733 רופאים צעירים, בוגרי הפקולטות בישראל שקיבלו רישיון לפני כעשר שנים. בסקר נחשף כי שיעור העזיבה של המקצוע נאמד בכ-5.5%. עוד נחשף בסקר כי כמעט 13% מהרופאים חושבים לעזוב.

יו"ר ההסתדרות הרפואית ד"ר ליאוניד אידלמן, התייחס לנתונים שהוצגו בכנס ואמר כי "תוצאות הסקר שלנו, שאנחנו חושפים היום, אומר הכל. המערכת הציבורית נמצאת בשפל. המערכת הציבורית בישראל קורסת. רופאים עוזבים את המקצוע ומעדיפים לעבוד בחו"ל". ד"ר אידלמן התייחס גם לדו"ח מבקר המדינה שפורסם אתמול, לפיו בבתי החולים קיימת מצוקת אשפוז קשה ביותר.

לדברי ד"ר אידלמן, "לאחר הדו"ח החמור של מבקר המדינה, אנחנו ואזרחי ישראל מבינים היום שהמאבק שלנו צודק ואחראי והוא לא נעשה רק למשכורות שלנו, אלא גם כדי להציל את הרפואה בישראל". בנוגע למו"מ מול משרד האוצר אמר ד"ר אידלמן כי "לצערנו אין חדש. האוצר החליט להתעלם מדו"ח המבקר ומכל מה שאנחנו מתריעים עליו במשך שנים". מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' רוני גמזו אמר כי "אני לא רואה אור בקצה המנהרה, יכול להיות שאנחנו נצטרך להאיר את המנהרה ולהציע דרכי ביניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully