וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרידמן לנתניהו: מוכן לפשרות? הראה במה מדובר

במאמר שפרסם פרשן הניו יורק טיימס, תומס פרידמן, הוא כותב כי נתניהו כבר לא נלקח ברצינות. הצעתו: "די לרמיזות - פנה התנחלויות בגדה ודבר לפלסטינים במקום לקונגרס האמריקאי"

"ישראל במצב מסוכן, בפעם הראשונה בהיסטוריה יש לה יחסים גרועים עם שלוש מעצמות אזוריות – טורקיה, אירן ומצרים ובמקביל היא מאבדת את התמיכה באירופה, ארה"ב היא ידידתה היחידה של ישראל", כך כתב היום (רביעי) תומס פרידמן, הפרשן הבכיר של הניו יורק טיימס. פרידמן מבהיר כי ישראל לא אשמה בכל אלו, "אבל היא לעולם לא תשפר את קשריה עם מצרים, טורקיה ואירופה מבלי שתקיים מאמץ רציני לצאת באופן בטוח מהגדה המערבית".

לדברי פרידמן, בתקופה בה קיימת תחזית סבירה שישראל תהפוך למדינה בה מיעוט יהודי שולט על רוב ערבי - אשר תוביל להשוואה המתבקשת עם משטר האפרטהייד בדרום אפריקה, "עליה להשתמש בכל שביב של יצירתיות כדי למצוא דרך בטוחה להקים מדינה פלסטינית בגדה המערבית".

"נתניהו לא ניצל את זמנו בלשכה כדי למצוא דרכים להגיע לפיתרון כזה. הוא בזבז את זמנו בניסיון למנוע הסדר – וכולם יודעים זאת. אף אחד לא חושב אחרת". פרידמן טוען כי הדרך היחידה שבה נתניהו יוכל להילקח שוב ברצינות היא לסכן את הונו הפוליטי ולהפתיע כמה אנשים. "ביבי ממשיך לרמוז שהוא מוכן לעשות פשרות טריטוריאליות כואבות אשר כוללות את ההתנחלויות. בסדר, פרוש מפה על השולחן ובוא נראה על מה בדיוק אתה מדבר. ומה לגבי פינוי ההתנחלויות הלא חוקיות בגדה שמוקמות על ידי מתנחלים שפועלים נגד רצונה של ממשלת ישראל?" לדעתו של פרידמן, צעדים כאלו עשויים לגרום ליריביה של ישראל לקחת את נתניהו ברצינות וכן ילחצו על הפלסטינים להיות "רציניים באותה המידה".

לגבי נאומו המתקרב של נתניהו כתב פרידמן כי זה טיפשי שהוא פונה לקונגרס האמריקאי "כשלמעשה הוא צריך לפנות לפלסטינים במורד הרחוב". פרידמן לא חס על הצד הפלסטיני וציין כי "טיפשי באותה מידה שהפלסטינים יפנו לאו"ם בבקשה לקבלת מדינה כשהם צריכים לשכנע ישראלים מדוע ממשלת פיוס חמאס-פתח היא טובה להם ולשיקולי הביטחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully