וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועצה הצבאית במצרים: לא נעניק חנינה למובארק

18.5.2011 / 11:07

לאחר הדיווח כי הנשיא המודח יתנצל בפני עמו תמורת חנינה, מבהיר הגוף השולט במדינה: "רק לביהמ"ש הסמכות לכך". בינתיים בשארם: אחרי שחרורה בערבות, מצב הבריאות של סוזן מובארק משתפר

המועצה הצבאית העליונה במצרים, הגוף השולט באופן זמני במדינה מאז הדחת הנשיא חוסני מובארק ועד לבחירות שייערכו בספטמבר, הכחישה הבוקר (רביעי) דיווחים שנפוצו השבוע לפיהם היא תעניק למובארק חנינה, והוא לא יורשע באישומי השחיתות עליהם הוא עומד לדין. לפי הודעת המועצה, אין בכוונתה להתערב בעניינים משפטיים הנוגעים להעמדתם לדין של גורמים במשטר הקודם, משום ש"רק לבית המשפט סמכות לעסוק בכך".

"אין שום אמת בדיווחים כי בכוונת המועצה לחון את מובארק או את משפחתו", נמסר בהודעה מטעם המועצה, שבראשה עומד הרמטכ"ל, גנרל מוחמד חוסיין טנטאווי. "אנו קוראים לציבור שלא להיגרר אחרי שמועות, שמטרתן להעמיק את הפילוג ולחרחר ריב ומדון בין העם לבין הצבא המגן עליו. היחסים בין השניים לעולם יהיו בלתי ניתנים לניתוק".

הבהרת המועצה הצבאית באה על רקע דיווח אתמול בעיתון המצרי העצמאי "א-שורוק", לפיו מובארק צפוי להתנצל בפני אזרחי המדינה בנאום שישודר בערוצי הטלוויזיה על הפגיעה בבני העם המצרי, ולבקש חנינה מהמועצה הצבאית העליונה. על פי הדיווח, המנהיג העצור צפוי גם להשיב את נכסיו לרשות המדינה.

אתמול הורו רשויות התביעה במצרים על שחרורה בערבות של רעייתו של מובארק, סוזן, לאחר שהשיבה נכסים שונים לרשות המדינה. "השבת הכסף מספיקה עבור המערכת המשפטית", הסביר לרשת אל-ערבייה שר המשפטים המצרי, מוחמד אל-גינדי. היום דווח כי מצבה הבריאותי של סוזן, המאושפזת לצד בעלה בבית החולים בשארם א-שייח' בעקבות כאבים בחזה, הולך ומשתפר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully