וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ כבל: יש לבדוק האירועים שהביאו לפיטורי ארד

18.5.2011 / 10:17

"על ראש הממשלה והיועץ המשפטי להציג את השתלשלות האירועים שהובילו להדחת עוזי ארד", כך אמר איתן כבל וביקש לזמן דיון דחוף בנושא. ח"כ חסון: "יש להבחין בין פליטת פה להדלפה קבועה"

חבר הכנסת איתן כבל (העבודה) דרש הבוקר מיו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ שאול מופז (קדימה), לזמן לדיון דחוף בוועדת המשנה של חוץ וביטחון את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ואת היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, שיציגו את מה שהוא מגדיר "השתלשלות האירועים שהובילה על פי פרסומים בכלי התקשורת להדחתו של יו"ר המועצה לביטחון לאומי, עוזי ארד, ולביטול הסיווג הבטחוני הגבוה שהיה לו".

כבל הוסיף במכתבו למופז כי "חשוב שראש הממשלה יספק הסברים מדוע מצא לנכון לתת פרס לארד על מעשיו החמורים באמצעות מינויו לתפקיד השגריר באנגליה (שבסוף לא יצא לפועל בשל התנגדות שר החוץ אביגדור ליברמן – פ"ו) וחמור מכך מדוע ארד ממשיך להיחשף על פי הפרסומים למידע מסווג. כמו כן אבקש לדעת באופן מפורט מדוע החליט היועץ המשפטי לממשלה לא להגיש כתב אישום נגד ארד בגין הנסיבות החמורות העולות מן הפרסומים".

על פי הידוע, מהרגע שראש הממשלה קיבל את התפטרותו של ארד הוא לא נחשף עוד לחומר רגיש. בשיחה עם וואלה! חדשות אמר ח"כ ישראל חסון (קדימה), שכיהן בעבר כסגן ראש השב"כ, כי "יש לעשות הבחנה בין אדם שהדליף בטעות חומר רגיש באופן חד פעמי לבין אדם שהייתה לו מסורת של הדלפות". חסון הדגיש כי הוא לא מכיר את החומר בפרשת ארד ומשום כך דבריו הם במישור הכללי ואינם נוגעים למקרה הפרטי של ארד. הוא אמר כי "הדלפה זה משהו שנוצר בשוגג כמו דליפה מהברז בבית. אני בעד להחמיר עם האנשים שמדליפים באופן מסורתי, קוראים להם מדליפים".

לעצם עניינו של ארד אמר חסון כי "ראש הממשלה הטיל על השב"כ לבדוק את מקרה ההדלפה והוא העביר את התוצאות ליועץ המשפטי לממשלה, זו ההתנהלות התקינה. ייתכן שבשיחה איתך אפלוט מילה בטעות וזו תקלה אך אם הייתי זה שבאופן קבוע וסדור משתף אותך בדברים אז לפי דעתי הטיפול במקרה כזה צריך להיות מאוד חד וברור. אבל אני לא יודע מה היה במקרה הספציפי של ארד".

העובדה שארד לא היה חשוף לחומר רגיש מאז שראש הממשלה קיבל את התפטרותו מעלה את הסבירות שהשב"כ דרש לבטל את סיווגו הבטחוני. לאחר שהשב"כ מחליט להוריד סיווג בטחוני אדם לא יכול לשמש עוד בתפקיד בטחוני בכיר כל כך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully