וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטראוס-קאהן החשוד באונס נמצא בהשגחה שמא יתאבד

בדירקטוריון קרן המטבע נשמעות קריאות להתפטרותו מתפקיד היו"ר, אף שלא הורשע. סקר בצרפת: רוב הציבור סבור שהוא נפל קורבן לקנוניה. החדרנית המתלוננת: "עלילה? בכלל לא ידעתי מי הוא"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

יו"ר קרן המטבע העולמית, דומיניק שטראוס-קאהן, נמצא תחת השגחה מחשש שיתאבד, כך מסר הלילה (רביעי) גורם במערכת האכיפה בניו יורק לסוכנות הידיעות רויטרס. שטראוס-קאהן, העצור חשד שניסה לאנוס חדרנית בבית מלון בעיר בשבת, לא ניסה, על פי אותו גורם, לפגוע בעצמו - אך הוחלט בכל זאת להשגיח עליו ליתר ביטחון. גורמים משפטיים העריכו הלילה כי ייתכן וכבר ביום שישי הקרוב, בו צפוי שטראוס-קאהן להופיע בפני שופט בבית המשפט במנהטן, יוגש נגדו כתב אישום, לאחר שבקשתו להשתחרר בערבות נדחתה לפני יומיים.

מוקדם יותר הלילה, נמסר כי דירקטוריון קרן המטבע הבינלאומית מנסה ליצור קשר עם יו"ר הקרן, על מנת לברר מה תוכניותיו באשר להמשך מילוי תפקידו, אך טרם הצליח לשוחח עמו בנושא. מקורות בבנק מסרו, כי רוב הנהלת הבנק הייתה רוצה ששטראוס-קאהן יפרוש מתפקידו, אם כי ישנם גורמים בהנהלה שאינם מסכימים עם עמדה זו.

החדרנית לא ידעה במי מדובר

בתוך כך, פרקליטה של החדרנית שהתלוננה כי שטראוס-קאהן אנס אותה מסר כי היא נמצאת במסתור. עורך הדין סיפר כי החדרנית בת ה-32 היא אלמנה שנולדה בגינאה ועברה לגור בניו יורק לפני שבע שנים עם בתה, בת 15. עורך הדין הוסיף כי החדרנית לא הייתה מודעת לזהותו של שטראוס-קאהן במהלך התקיפה, וכי למדה זאת רק לאחר הגשת התלונה. "לא היה לה כל מושג מי הוא ולא היה לה שום קשר אליו לפני המקרה", אמר עורך הדין ג'פרי שפירו. החדרנית הבינה מי האדם נגדו הגישה תלונה כאשר יום אחרי הגשת התלונה התקשרה אליה חברתה ואמר לה: "יש לך מושג מי זה הבחור הזה?".

פוליטיקאים ועיתונאים בכירים בצרפת ביקרו אמש בחריפות את החלטת בית המשפט בניו יורק ש לא לשחרר את שטראוס-קאהן בערבות, אף שהציע ערבות בסך מיליון דולר והסכים לענוד אזיק אלקטרוני, ותחת זאת לשלוח אותו לבית הכלא הידוע לשמצה "רייקרז איילנד". כך למשל, שר התרבות הצרפתי לשעבר ז'אק לנג, איש מפלגתו של שטראוס-קאהן, כינה זאת "לינץ'", ואף הטיל ספק במניעיהם של רשויות התביעה האמריקאיות: "זה לא בלתי מתקבל על הדעת שגורמים מסוימים, כמו תובע או שופט, מונעים על ידי שאיפה 'להפיל' צרפתי, כל שכן צרפתי רם מעמד".

הבוקר (רביעי) אף פורסם בצרפת סקר, ממנו עולה כי מרבית הציבור במדינה סבור ששטראוס-קאהן נפל קורבן לקנוניה. על פי הסקר, 57% מהצרפתים טוענים כי אכן כך הדבר, לעומת 32% ששוללים את הרעיון.

עדכון ראשון: 4:09

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully