וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיון על יום הנכבה: "יש בכנסת תרבות ניאו-נאצית"

17.5.2011 / 19:07

במהלך דיון בכנסת שעסק באירועי יום הנכבה, עורר ח"כ מוחמד ברכה מהומה לאחר שטען כי "יש התהוות של תרבות ניאו-נאצית בכנסת". ח"כ ניסים זאב הגיב: "בן לאדן קטן עליך"

דיון בכנסת על אירועי יום הנכבה, הפך הערב (שלישי) לסוער במיוחד. במהלך הדיון התנהלו חילופי דברים קשים בין חבר הכנסת מוחמד ברכה (חד"ש) לחברי כנסת מהימין. ח"כ ברכה אמר בנאומו כי "יש כאן תרבות פוליטית שאין לה מקום בחברה דמוקרטית. אנשים מהללים את אסונו של עם אחר. אנשים מבטיחים למי שנעדרו מבתיהם שהם לא יחזרו. מישהו צריך להזדעזע. יש כאן התהוות של תרבות ניאו-נאצית, בכנסת הזו ובבית הזה". בתגובה לדברים קראו מספר חברי כנסת מהימין קריאות ביניים.

חילופי הדברים הקשים הובילו לכך שבסופו של דבר סגן יו"ר הכנסת דני דנון (ליכוד) שניהל את הישיבה, הורה לסדרנים להוריד את ברכה מהדוכן ולהוציאו מהמליאה. ח"כ יריב לוין (ליכוד) קרא לעברו: "תתבייש לך, דברי הבל". ח"כ ניסים זאב (ש"ס) קרא לעבר ברכה: "אתה אויב ישראל". בתגובה לדברים, אמר ברכה ללוין: "אתה צריך להתבייש, פאשיסט בגרוש". לוין: "לך לפרלמנט ברמאללה, תתבייש לך". זאב הוסיף מצדו: "בן לאדן קטן עליך".

ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) הצטרף לקריאות הביניים וקרא לעבר ברכה: "הוא מומחה בנאציזם, הוא תלמיד של אל חוסני. אתה גזען מטורף". ברכה המשיך לענות לחברי הכנסת וכשדנון ביקש ממנו לחזור בו מאמירתו ודרש ממנו לרדת מהדוכן, ברכה סירב וטען כי "אני לא סיימתי את הזמן שלי, אתה בעצמך קראת לי קריאות ביניים". דנון קרא לברכה לסדר שלוש פעמים וביקש מהסדרנים להורידו מהדוכן ולהוציאו מהמליאה. גם בדרכו של ברכה החוצה, המשיכו הקריאות נגדו. ח"כ זאב אמר לו: "תפסיקו להיות ברברים, בן לאדן, עמלק יושב בארץ הנגב". ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו) אמר: "אני מתבייש שאחד כמוך יכול להיות חבר בבית הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully